پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

جزئیات دریافت کارت اعتباری سهام عدالت/ دریافت کارت اعتباری منوط به احراز هویت سهامداران

24 خرداد 1401
جزئیات دریافت کارت اعتباری سهام عدالت/ دریافت کارت اعتباری منوط به احراز هویت سهامداران

به گزارش بانک اول سمیه محمدی کارشناس مسئول مدیریت توسعه و فناوری‌های نوین شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اعطای کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، تصریح کرد: سهامداران برای دریافت این کارت های اعتباری می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های بانکی، خدمت توثیق سهام عدالت را انتخاب کنند. لازمه دریافت این خدمت فرایند سجام است و مشتریان باید در سامانه جامع اطلاعات مشترین اطلاعات خود را ثبت نام کنند و راستی آزمایی و احراز هویت انجام گیرد.

او ادامه داد: میزان تسهیلات کارت اعتباری با توجه به ۶۰ درصد آزادسازی سهام عدالت که تاکنون انجام شده  و با توجه به قدرت بازپرداخت سهامداران تعیین می شود.

محمدی گفت: تمامی سهامداران عدالت به شیوه مستقیم و غیر مستقیم می‌توانند از این کارت ها بهره مند شوند. در صورتی که واگذاری سهام عدالت انجام شده باشد، با بخشی از سهامی که  باقی مانده می توانند توثیق کنند.

او در خصوص مزیت‌های کارت اعتباری سهام عدالت توضیح داد: سهامداران علاوه بر نقدینگی که دریافت می‌کنند می‌توانند در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند و  از سود شرکت‌ها بهره‌مند شوند و دارایی آن‌ها افزایش یابد.

کارشناس مسئول مدیریت توسعه و فناوری‌های نوین شرکت سپرده گذاری مرکزی سهامدارن از طریق درگاه‌های بانکی به این کار اقدام کنند و مراجعه حضوری نداشته باشند و می توانند از طریق شماره تماس ۱۵۶۹ از آخرین وضعیت سهام عدالت خود آگاه شوند.

او تاکید کرد: سهامداران باید بازپرداخت منظم داشته باشند و در صورت تاخیر در عمل به تعهدات،  دارایی سهام عدالت آن‌ها توسط بانک به فروش می‌رود.

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجید توکلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.ما‌ که‌ سهام‌ عدالت‌ نداریم‌ حداقل‌ وامش‌ رو‌ بهمون‌ بدن‌ و‌ سودشو‌ بگیرن کد‌ ملی‌

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها