جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

زمان واریز سود سهام عدالت امسال

24 خرداد 1401
زمان واریز سود سهام عدالت امسال

به گزارش بانک اول، رسول زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، سود سهام عدالت افراد تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز می شود.
وی افزود: سهامدارانی که روش مستقیم انتخاب کردند به ازای تک تک سهم‌هایشان سود دریافت می‌کنند، اما سهامداران غیر مستقیم، هر گاه مجمع پرداخت سود شرکت سرمایه‌گذاری استانی آن‌ها برگزار شود، پس از آن سود به حسابشان واریز می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر تصریح کرد: پس از آن که شرکت های سرمایه گذار استانی مجمعشان برگزار شد می توانند برای دریافت سود یا فروش اقدام کنند هر چند تلاش وزارت اقتصاد این است که سهامداران این روش تا پایان اسفند ماه به سودشان از طریق سامانه سجام دست پیدا کنند.


مردم برای دریافت سود سهام عدالت در سامانه سجام ثبت نام کنند
زارعی گفت: در ابتدای دی ماه سال جاری، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود که استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت‌نام در سجام و احراز هویت است.
وی ادامه داد: در حالت عادی برای واریز سود سهام اگر سهامداری در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت نشده باشد پول به حسابش واریز نمی‌شود و نزد ناشر می‌ماند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر عنوان کرد: سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت نیز برای اینکه مجامع برگزار شود باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و با توجه به اینکه سامانه ها فعلا فعال هستند از فرصت موجود استفاده کنند تا در آینده با مشکل اعلام شماره شبا و غیره مواجه نشوند.


جزئیات پرداخت وام به دارندگان سهام عدالت بدون ضامن

زارعی بیان کرد: همه کسانی که سهام عدالت دارند، می‌توانند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به‌صورت غیرحضوری از درگاه‌های تعیین‌شده ارسال کنند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر، دو بانک آماده ارائه این خدمات هستند و در روزهای آتی برای سایر بانک‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد ضمن اینکه کسانی هم که در این دو بانک حساب ندارند، می‌توانند با افتتاح حساب از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بوشهر گفت: برای دریافت کارت اعتباری و استفاده از این تسهیلات، نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیست و متقاضیان در بانک ملی از طریق سامانه ایوا و در بانک تجارت از طریق سامانه زمرد می توانند اقدام کنند.


زارعی ادامه داد: مدارک مورد نیاز مدارک هویت‌سنجی است و بر اساس هماهنگی‌ها با سازمان بورس، این کارت‌ها حداکثر ظرف یک هفته قابل استفاده خواهد بود.
وی یادآور شد: همه متقاضیان می بایست در سجام ثبت نام کرده باشند و این تسهیلات به افرادی که در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند تعلق نمی گیرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر عنوان کرد: بازپرداخت این تسهیلات سه‌ساله است و نرخی که در نظر گرفته شده 18 درصد است، اما اگر مصرف‌کننده آخر هر ماه تسویه کند، هیچ سودی از او هم گرفته نمی‌شود.


این مسئول خاطرنشان کرد: ارزش کارت‌های اعتباری 50 یا 60 درصد میزان دارایی سهام عدالت افراد است و سازمان بورس می‌تواند آن را به‌عنوان وثیقه بگذارد، از این رو پرداخت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد.


نحوه ثبت نام در سامانه سجام
وی بیان کرد: ثبت نام در سامانه سجام به صورت حضوری و غیرحضوری قابل انجام است و سهامداران می توانند از طریق تلفن های هوشمند خود فرایند ثبت نام و احراز هویت را به صورت غیر حضوری انجام دهند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: هزینه مورد نیاز برای این کار 100 هزار ریال است که البته در روش غیرحضوری برخی از کارگزاری ها این هزینه را دریافت نمی کنند.
رسول زارعی ادامه داد: در روش حضوری، سهام داران می توانند به شعب پست بانک سراسر استان و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش خصوصی مراجعه کنند که در این صورت علاوه بر مبلغ هزینه ثبت نام در سجام، مبلغی نیز توسط دفاتر پیشخوان بابت خدمات انجام ثبت نام دریافت می شود.


مراحل ثبت نام در سامانه سجام
وی عنوان کرد: برای ثبت نام در سامانه سجام، لازم است ابتدا شماره همراه معرفی شده با شماره ملی سهامداران هم خوانی داشته باشد، همچنین لازم است متقاضیان مدارک هویتی و اطلاعات حساب بانکی شامل شماره حساب، نام شعبه و شماره شبا را به همراه داشته باشند.
زارعی یادآور شد: پس از تکمیل فرم های مورد نیاز و پرداخت هزینه به صورت آنلاین، تأئیدیه ثبت نام و کد رهگیری به تلفن همراه آنها پیامک می شود و در مرحله بعد باید احراز هویت انجام شود که این کار نیز هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری قابل انجام است.


ارزش فروش سهام عدالت
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر بیان کرد: ارزش فروش سهام عدالت در مقایسه با ماه گذشته افزایش یافته و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان و ۲۱ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسیده است.
وی ادامه داد: با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش برای کسانی که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند در سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۱ هزار تومان رسیده است.
زارعی ادامه داد: سهامداران سهام عدالت در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از هر کجای کشور با شماره ۱۵۶۹ بدون نیاز به پیش شماره تماس بگیرند./ ایسنا

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی اصغر نژاد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بابا کشتین مارو ازبس گفتین تا آخر اسفند پرداخت میکنیم . فقط 6روز دیگر تا پایان اسفند وقت مانده پس دیگر کی اقدام میشه اسفند 400 ؟؟

کژال کرم ویسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ایا کسانی که هیچ روشی رو انتخاب نکردند میتوانند وام بگیرند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها