پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۳ اسفند / سکه کانال ۱۱ میلیونی را از دست داد

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۳ اسفند / سکه کانال ۱۱ میلیونی را از دست داد

به گزارش بانک اول  قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اسفند ۹۹ نسبت به دیروز کاهش داشت. بر این اساس سکه امروز کانال ۱۱ میلیون تومانی را از دست داد. اما علت کاهش قیمت طلا و سکه چه بود؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: علت آن کاهش قیمت انس جهانی طلا، ارز و همچنین تقاضای کم مردم برای طلا و سکه است. مجموع این عوامل باعث کاهش قیمت طلا و سکه بوده و بازار با یک رکود مواجه است.

آنطور که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید قیمت طلا و سکه فردا هم تغییر نمی‌کند و احتمالا نرخ آن مشابه امروز است و تغییری نمی‌کند.

دیروز هم نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هم گفته بود: در روزهای پایان سال تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد. با افزایش تولید واکسن کرونا و بهتر شدن شرایط کرونایی در جهان، پیش‌بینی می‌شود انس جهانی طلا روند کاهشی پیدا کند. همچنین احتمال دارد فردا با کاهش انس جهانی، قیمت طلا و سکه هم ارزان شود.طلا

ابراهیم محمدولی درباره آخرین قیمت‌های امروز طلا و سکه می‌گوید: یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت خورده است. سکه‌های یک گرمی هم دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

اخبار مرتبط
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها