جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد

24 خرداد 1401
برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد

به گزارش بانک اول ماشاءالله عظیمی در مورد مصوبه جلسه امشب شورای عالی بورس گفت: در جلسه امشب با پیشنهاد اتاق تعاون ایران و تصویب شورای عالی بورس، برگزاری مجامع سراسری شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که قرار بود، در ۲۰ اسفند سال جاری برگزار شود با توجه به آماده نبودن سهامداران عدالت و مشکلات اجرایی فعلا به تعویق افتاده و به سال آینده موکول شد.

نماینده اتاق تعاون در شورای‌عالی بورس در مورد اینکه برگزاری مجامع به چه زمانی موکول شد، گفت: حداقل ۵-۶ ماه به عقب افتاد تا فرایند ثبت‌نام کاندیداها تغییر کند و از ظرفیت مدیران کنونی شرکت‌ یا سرمایه‌گذاری استانی بیشتر استفاده شود و همچنین سهامداران عدالت که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، بیشتر توجیه و به حقوق خود آشنا شوند.

وی افزود: قرار شد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دیگر پیگیر مسئله برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نباشند و این امر در خود سازمان بورس پیگیری شود.

عظیمی همچنین اظهار داشت: با پیشنهاد اتاق تعاون و موافقت وزیر قرار شد جلسه‌ مشترکی روز پنج‌شنبه این هفته با اعضای شورای عالی بورس و نمایندگانی از کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت برگزار شود تا نسبت به رتق و فتق امور و مشکلات سهام عدالت پرداخته شود.

وی در مورد اینکه آیا الزامی برای سجامی شدن سهامداران عدالت جهت شرکت در مجامع عمومی وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر مجامع شرکت‌های استانی منتفی شده است و ما روش‌های قانونی برای تشخیص احراز هویت افراد را می‌پذیریم و قرار نیست هزینه‌ای اضافه و یا روش‌های سختگیرانه برای مشمولان سهام عدالت که معمولا از دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، اتخاذ شود.

از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت حدود ۳۰ میلیون نفر در روش مدیریت غیر مستقیم یعنی مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی مانده‌اند و حدود ۱۹ میلیون نفر نیز روش مدیریت مستقیم یعنی مدیریت توسط خودشان را برگزیده‌اند.

اخبار مرتبط
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها