جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

5 ماده غذایی که بدن کودکان شما را در برابر هر ویروسی مقاوم می‌کند !

24 خرداد 1401
5 ماده غذایی که بدن کودکان شما را در برابر هر ویروسی مقاوم می‌کند !

5 ماده غذایی که بدن کودکان شما را در برابر هر ویروسی مقاوم می‌کند !


به گزارش بانک اول اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از سرماخوردگی و گرفتن آنفولانزا و کرونا و عفونت های مشابه این ها هستید اولین قدم اضافه کردن این مواد غذایی به برنامه غذایی روزانه فرزندتان است.

سیستم ایمنی
سیستم ایمنی
 

مرکبات ( پرتقال ، گریپ فروت ، ليموترش و ... ) اغلب مردم بعد از اینکه سرما میخورند شروع به مصرف ویتامین سی می کنند چرا ؟ به دلیل اینکه ویتامین سی با تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تعداد گلبول سفید ( که کلید مبارزه با عفونت ها هستند ) منجر به تسریع بهبودی فرد می شود دقت داشته باشید که بدن این ویتامین را نه می تواند تولید کند و نه ذخیره ، پس بطور روزانه برای حفظ سلامتی باید مصرف شود.

مرکبات
مرکبات

فلفل دلمه ای قرمز بیش ترین ویتامین را دارد ( دوبرابر مركبات ) همچنین سرشار از بتاکاروتن می باشد . ویتامین سی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی باعث حفظ سلامت پوست می شود و بتاکاروتن هم به سالم نگه داشتن چشم ها و پوست کمک می کند

بروکلی یکی از سالم ترین سبزیجات، که سرشار از ویتامین ها ( سی ، آ ، ای ) و مواد معدنی و فیبر و بسیاری از آنتی اکسیدان ها می باشد برای حفظ این خاصیت آن را خیلی کم بپزید و یا اصلا نپزید.

بروکلی
بروکلی

سیر ماده غذایی ضروری برای سلامت بدن که از قدیم توانایی و ارزش آن در مبارزه با عفونت ها به رسمیت شناخته شده بهتر است بدانیم که این خاصیت تقویت ایمنی سیر ناشی از غلظت بالای ترکیبات حاوی سولفور در آن مانند آلیسین هست که بوی تند سیر هم به خاطر وجود همین الیسین می باشد که خاصیت ضدمیکروبی ، آنتی اکسیدانی ، ضدسرطانی و توانایی کاهش بیماری های قلبی عروقی و تنظیم قند خون را دارد

زنجبیل هم جزو دسته موادغذایی هست که ما پس از سرماخوردگی به سراغ آن می رویم که باعث کاهش التهاب و کاهش گلودرد ، کاهش تهوع ، کاهش درد مزمن وكاهش کلسترول می شود.

اسفناج غیراز اینکه غنی از ویتامین سی هست دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و بتاکاروتن می باشد که توانایی مقابله با عفونت را در سیستم ایمنی افزایش می‌دهد. اسفناج را هم همانند بروکلی یا کم بپزید و یا اصلا نپزید.

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها