پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

جزئیات دریافت وام ۱۵۰ میلیونی مسکن / وام بانک رسالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

24 خرداد 1401
جزئیات دریافت وام ۱۵۰ میلیونی مسکن / وام بانک رسالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش بانک اول وزارت راه و شهرسازی و بانک رسالت، تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت مسکن ارزان قیمت امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، این وام به ۵۰ هزار خانواری تعلق می‌گیرد. اما که جزو دهک‌های کم درآمد جامعه (دهک اول تا سوم باشند.)

دو گروه از خانوارها در اولویت دریافت این وام هستند؛ اول سرپرستان خانوارهایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر باشند. دوم خانوارهای کم درآمدی که تازه ازدواج کرده‌اند.

مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان است که در قالب وام قرض‌الحسنه و با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود. مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه سه سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه پنج سال تعیین شده است.

بر این اساس مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه و اقساط آن ماهانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این تسهیلات و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک قرض‌الحسنه رسالت اعلام و معرفی می‌شود.

 

درآمد دهک‌های اول تا سوم چقدر است؟
آیا پرداخت وام ماهانه یک دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای خانوارهای دهک اول تا سوم مقدور است؟ درآمد آنها چقدر است؟

بررسی گزارش‌های بودجه خانوار مرکز آمار نشان می‌دهد درامد این خانوارها زیر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

براساس گزارش مرکز آمار، درآمد خانواده‌های دهک اول، ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار است. درآمد دهک دوم ماهانه یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است و درآمد دهک سوم ماهانه دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
saeid z
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دهکی که در امدش دو میلیونه چطور اقساط2500پرداخت کنه یعنی با این شرایط دهکهای 1 2 3 نمی تونن وام بگیرن

سعید رحیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.خانواری که حقوقش به 2.5 نمی‌رسه چطور در ماه 2.5 قسط بده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها