پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

تعیین دستمزد کارگران به صورت منطقه‌ای برای سال آینده رد شد + جزئیات

24 خرداد 1401
 تعیین دستمزد کارگران به صورت منطقه‌ای برای سال آینده رد شد + جزئیات

به گزارش بانک اول، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت:گزارش کمیته مزد مطرح و سایر آمار‌های اقتصادی مرتبط با تعیین مزد بررسی شد.

وی ادامه داد: گزارش موسسه پژوهش تأمین اجتماعی در خصوص مزد منطقه‌ای ارائه شده و مورد بحث قرار گرفت. اما مورد تأیید نشد.

خدایی درباره مصوبات جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت: مقرر شد پژوهش در مورد مزد منطقه‌ای با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی ادامه پیدا کند. همچنین تعیین مزد ۱۴۰۰ به صورت ملی خواهد بود، جلسه آتی شورای عالی کار و ورود به مصادیق مزد در روز دوشنبه آینده خواهد بود.

 

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: براساس قانون کار مرجع تعیین‌کننده دستمزد کارگران شورای عالی کار است و شورای عالی کار متشکل از نماینده‌های کارگری، کارفرمایی و دولت است. این شورا باید براساس دو مؤلفه دستمزد کارگران را تعیین کند که مؤلفه اول توجه به نرخ تورم است و مؤلفه دوم قانون آمره محسوب می‌شود و براساس آن مزد تعیین شده بدون ویژگی‌های جسمی و نوع کار محوله باید حداقل هزینه‌های زندگی را تأمین کند.

 

خدایی اظهار داشت: برآورد گروه کارگری از سبد معیشت حدود ۹ میلیون تومان بود که در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار براساس آمار‌های رسمی عدد ۶ میلیون و ۸۹۵ تومان به عنوان حداقل‌های زندگی خانوار ۳.۳ نفری مشخص شد که این عدد برای حداقل‌های زندگی در شهر تهران پایین است و در مراکز کلان‌شهر‌ها این رقم پاسخگو نیاز خانوار‌ها نیست. در استان تهران برآورد هزینه‌ها رقمی بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نشان می‌دهد./ تسنیم

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها