جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

تعین تکلیف جاماندان سهام عدالت در اسفند 99

24 خرداد 1401
تعین تکلیف جاماندان سهام عدالت در اسفند 99

به گزارش بانک اول در این مراسم همچنین رئیس فراکسیون سهام عدالت در حکمی عسکر توکلی را به عنوان دبیر فراکسیون سهام عدالت مجلس انتخاب کرد. سعادتی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا جاماندگان سهام عدالت به علت عدم اعلام شماره شبا در سامانه سهام عدالت بودند، گفت: برخی از این افراد به دلیل اینکه شماره شبای بانکی خود را اعلام نکرده‌اند به عنوان سهامدار عدالت شناخته نشده و یا برخی از افراد هستند که در یک خانوار چند نفره، یک نفر به خاطر یک مغایرت جزئی از سهام عدالت جا مانده است.

وی افزود: البته عده‌ای از نمایندگان می‌گویند به بقیه ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که سهام عدالت ندارند باید اختصاص پیدا کند. از این تعداد واقعا برخی مستضعف و مستحق دریافت سهام عدالت هستند. برخی از افراد در حاشیه شهرها با درآمد اندک زندگی می‌کنند. در طرح سهام عدالت ابتدا قرار بود سهام ۶۰ شرکت بین ۴۹ میلیون نفر تقسیم شود، اما سهام برخی از پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها را از سبد سهام عدالت خارج کردند و درنهایت سهام ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت باقی ماند. 

رئیس فراکسیون سهام عدالت همچنین تأکید کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تأکید شده است که مردم سهام عدالت خود را نگه دارند و از منافع آن استفاده کنند، بنابراین به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم که مردم سهام ارزنده عدالت خود را بفروشند و به مردم قول می‌دهیم در آینده اتفاقات خوبی روی می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم پرداخت سود سهام عدالت در اولین فرصت برای دارندگان سهام عدالت انجام شود. البته متأسفانه اختلاف نظری بین عوامل اجرایی سهام عدالت وجود داشته است که ما سعی می‌ کنیم با تقویت جنبه نظارتی مجلس در سهام عدالت این اختلافات را برطرف کنیم.

خبر جدید برای افرادی که روش غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده اند؟

فراکسیون سهام عدالت برای پیگیری مسائل ۴۹ میلیون سهامدار عدالت روز گذشته با مشارکت ۵۰ نماینده مجلس تشکیل شده و مهدی سعادتی نماینده بابل عضو کمیسیون امنیت ملی به عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شد.

اولین جلسه رئیس فراکسیون با کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شب گذشته برگزار شد. در این نشست سعادتی گفت: هدف از تشکیل فراکسیون سهام عدالت، حمایت از سهامداران عدالت است که از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند، چون مردم به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب در انتخاب‌های مختلف شرکت کرده‌اند، از جمله در انتخابات رأی به جمهوری اسلامی که با بیش از ۹۸ درصد آرا صورت گرفت، بنابراین صاحبان اصلی این انقلاب و نظام خود مردم هستند و ما باید از منافع آنها از جمله در سهام عدالت دفاع کنیم. 

رئیس فراکسیون سهام عدالت با بیان اینکه کشور ما یک درصد جمعیت دنیا را دارد، گفت: با این حال کشور ما حدود ۱۴.۶درصد امکانات و ثروت‌های دنیا را دراختیار دارد، اما با این حال سطح درآمد پایین است و این معنایی ندارد جز اینکه بگوییم سوءمدیریت در این کشور حکمفرما است. باید اقتصاد کشور مردم‌محور و براساس سیاست‌های اقتصادی مقاومتی باشد و یکی از بسترهای مهم، همین طرح سهام عدالت است که مردم در دارایی‌های کشور سهیم می‌شوند و همچنین به گسترش مالکیت عمومی در سطح جامعه کمک می‌کند. 

به گفته رئیس فراکسیون سهام عدالت، همانگونه که در بازدید از سایت هسته‌ای نطنز و فردو ملاحظه کردیم، جوانان این کشور کارهای بزرگی انجام داده‌اند، در زمینه اقتصاد هم باید کار مردم را به خود مردم و به ویژه جوانان بسپاریم. 

سعادتی گفت: اشتغال یکی از مسائل مهم کشور است که طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید اقتصاد مردم‌محور باشد، اما سوءعملکرد دولت باعث شد تا مقام معظم رهبری در دو مسئله یکی کاهش جمعیت از مردم عذرخواهی کند و دیگر در مورد بیکاری که در هر خانواده‌ای یکی دو جوان بیکار وجود دارند عذرخواهی کند، در حالی که این دو مسئله به خاطر سیاست‌های غلط دولت‌ها بوده است. 

وی با بیان اینکه تشویق مردم به سرمایه گذاری و پس‌انداز و افزایش درآمد خانوار از طریق سهام عدالت صورت می‌گیرد، گفت: فراکسیون سهام عدالت چند موضوع بر زمین مانده را دنبال می‌کند، یکی کمک به کانون  شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان سهام عدالت و دفاع از منافع سهامداران در سطح ملی، دوم، پیگیری وضعیت جاماندگان سهام عدالت و رفع اختلاف آماری ۲ میلیون نفری که در حال حاضر کارت سهام عدالت دارند اما جزو سهامداران عدالت به شمار نمی‌روند و این مسئله حتماً باید حل شود. در مورد مابقی کسانی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند نیز پیگیری می‌کنیم تا به آنها سهام جدید اختصاص پیدا کند.

 

نماینده بابل همچنین گفت:‌ در مورد عملکرد سازمان بورس حرف داریم و مردم از عملکرد این سازمان به شدت گلایه دارند و استعفای رئیس سازمان بورس به تنهایی کفایت نمی‌کند.

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
افشین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دورود به شرف مسولین ک به فکر ما جاماندگان سهام عدالت هستند شما میگید سهام داران یعنی چی مگه سهام عدالت حق تمام مردم این کشور نمیشه ما ک جز کشور دیگه نیستیم پس چرا ما سهام عدالت نداریم از مسولین عاجزانه تقاضا دارم فکری به حال ما جاماندگان سهام عدالت بکنید بخدا گرفتاریم اصلا سهام عدالت ندارم بیکارم واقعا احتیاج دارم همونطور که از اسمش پیداس باید عدالت صد در صد انجام بگیره ثواب داره اول سهام عدالت بهمون بدید بعد سودشو و وام ووووو ممنون

یحیی خاشعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من یک کارگرم که یک ماه کارمیکنیم دویا سه ماه دیگر بیکارم ویک بچه معلول ذهنی در خانه نگهداری میکنم ودو فرزند دیگه دارم که سهام ندارم وآدم تومحل خودمان است چندتا ماشین سبک وسنگین دارد بجز ساختمان وغیره آنوقت اون سهام عدالت دارد ومن کارگرندارم خودتان قضاوت کنید حق من است سهام. عدالت یا او

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها