جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

خرید مرغ فقط به شرط صف!/ فروش آنلاین مرغ ممنوع شد

24 خرداد 1401
خرید مرغ فقط به شرط صف!/ فروش آنلاین مرغ ممنوع شد

به گزارش بانک اول اخیرا پیامکی مبنی بر اینکه کالاهای اساسی بخرید، جایزه موبایل بگیرید برای برخی از شهروندان تهرانی ارسال شده است که این پیامک برای تشویق افراد به خرید غیرحضوری و آنلاین بود اما حالا مرغ از این پروسه حذف شده است و مردم ناچار به تشکیل صف برای دریافت مرغ تنظیم بازاری هستند.

: فروش آنلاین مرغ ممنوع شده است اما اگر شهروندان هر کالای اساسی مثل برنج، شکر و … بخواهند ما آنلاین برای‌شان ارسال می‌کنیم ولی در ارسال آنلاین مرغ محدودیت داریم و فروش آنلاین مرغ ممنوع شده است.

به گفته او،  جایزه موبایل برای تشویق مردم به خرید غیرحضوری بود و افراد با ارسال کد فاکتور خرید در این قرعه کشی شرکت داده می شدند.

در همین حال رئیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی علت این مساله را سهمیه‌بندی مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دانسته و به تجارت‌نیوز گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای از وزارت صمت، مرغ سهمیه‌بندی شده دریافت می‌کنند. همین مسئله و با هدف نظارت دقیق بر توزیع باعث شده که خرید و فروش آنلاین مرغ ممنوع شود.

به گفته محمد یوسفی، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ منجمد و تازه توزیع می‌شود اما مرغ گرم و تازه به سرعت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زود تمام شده و غالب عرضه مربوط به مرغ منجمد است.

آیا کمبود مرغ داریم؟

آیا در روزهای پایان سال با کمبود مرغ رو به رو هستیم؟ رئیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی پاسخ می‌دهد: تولید مرغ زیاد است و در بازار کمبود مرغ نداریم اما در اسفند ماه تقاضای طبقه حقوق بگیر جامعه برای خرید مرغ زیاد می‌شود و خیلی‌ها علاقه دارند مرغ زیادی در فریزرها دپو کنند. همین موضوع باعث تشکیل صف در فروشگاه‌ها یا واحدهای صنفی شده است.

بنا به گفته یوسفی در میادین قیمت هر کیلو مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات