چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

وام ۱۰ میلیونی سهام عدالت بانک تجارت را چگونه بگیریم؟

24 خرداد 1401
وام ۱۰ میلیونی سهام عدالت بانک تجارت را چگونه بگیریم؟

به گزارش بانک اول، براساس اعلام عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد، بانک‌های ملی و تجارت دو بانک مرجع برای گرفتن وام سهام عدالت معرفی شده‌اند. بنابراین سهامداران می‌توانند بدون مراجعه به بانک و به شکل الکترونیکی۵۰ درصد ارزش این سهام را وام بگیرند.

طبق گفته معاون وزیر اقتصاد سهامداران برای دریافت این وام به هیچ مدرک یا ضامنی نیاز ندارند و فقط سهام عدالت به عنوان وثیقه برای این وام پذیرفته می‌شود.گفته می‌شود سهامداران با توجه به سهامی که دارند می‌توانند وام ۵ و ۱۰ میلیون تومانی بگیرند. اما شرایط دریافت این وام از بانک تجارت چگونه است و به چه مدارکی نیاز دارد؟

 

ثبت نام در سامانه زمرد بانک تجارت

به گفته مسئولان بانک تجارت بستر الکترونیکی برای پرداخت کارت اعتباری آماده است و سهامداران از طریق سامانه زمرد بانک تجارت می‌توانند به صورت غیر حضوری برای دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت اعتباری

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ، شناسنامه و کارت ملی و البته سیم کارتی است که باید به نام سهامدار باشد.

اقساط وام سهام عدالت بانک تجارت چند ماهه است؟

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد، سهامداری که وام می‌گیرد یک ماه فرصت دارد تا این مبلغ را به بانک برگرداند. اگر سهامداری نتوانست این مبلغ را برگرداند باید در ۳۶ ماه آن را تسویه کند، البته باید سود آن را هم بپردازد. با کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و در صورت برگشت مبلغ استفاده‌ شده تا ۲۹ روز، سود به آن تعلق نمی‌گیرد.

اقساط وام سهام عدالت بانک تجارت چقدر است؟

اگر سهامدار نتواند مبلغ وام را به بانک پس بدهد، باید در اقساط سه ساله و با سود این مبلغ را تسویه کند. مثلا باید وام ۱۰ میلیون تومانی را ۱۳ میلیون تومان و در سه سال تسویه کند. بر همین اساس، مبلغ هر قسط وام ۱۰ میلیونی حدود ۳۶۲ هزار تومان برآورد شده است، قسط وام ۵ میلیون تومانی هم حدود ۱۸۱ هزار تومان است.

اخبار مرتبط
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.
با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز وام ۳۰ میلیون تومانی نوبت هفتم از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد حاجبی روها
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من مراحل ثبت نام زمردراتکمیل کردم حتی پیامک صادرشدن کارت اعتباری تجارت امدشماره حساب وشماره کارت صادرشده هم برایم ازطریق پیامک امداماهنوزهیچ کارتی دستم نرسیده است بانک هم رفتم اصلاهیچ جوابی بهم ندادندوفقط میگن به بانک ربطی ندارداینترنتی بایدپیگیربشیدخلاصه تکلیف بنده چیست لطفاکمکم کنیدکجابرم برای جواب بگیرم

A Farhoodiu
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام برنامه زمرد باز که از کار افتاده میخوای وارد برنامه بشی می‌نویسه خطا در برقراری ارتباط با توسعه دهنده

علی رحیمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

والا من کارت رو گرفتم اما رمز نداره خخخخ رفتم بانک خودشون هم نمیدونستن چی به چیه

مجید حیدرلو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

.من برنامه زمرد را نصب کردم مراحل ثبت نام تا قسمت ثبت تصویر انجام دادم ولی دوروز اسیرشدم واسه قسمت ثبت تصویر هرچی عکس میگیره پیام میده خطا در پردازش یا عکس ثبت نشد خلاصه نتونستم این مرحله رو رد شم زنگ زدم ۱۵۵۴ خانمه میگه اگه سهام عدالت شما این تهرانه هنوز اعلام نشده.اخه لامصب ها اگه این جوریه چرا اول مرحله اینو نمیگه برنامه .خاک براتون بااین سیستم درست کردنتون بلد نیستین چرا مردم آزاری میکنین. دنیا کجا رسیده ماکجاییم

شهروند کلافه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

راستی مسئولین گرامی نمیخواید بگید که با این کارت ها فقط میتونیم از دسشویی هایی که کارتخوان با qr کد دارن و متعلق به اقا زاده هاتون هستند میتونیم خرید کنیم . ینی مبادا بریم با این ده تومن یک جای دیگه برینیم .

حسین اسماعیل زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به مولا قسم دیگه صبرمون سراومده؛این کاراتونو نکنید.میاین میگین وام ودیعه مسکن میدیم یه شرایط میزارین که کسی نتونه پیگیری کنه ونتونه جور کنه میاین وام سهام عدالت میزارین بازم یه شرایطی میگین یاآدمو دنبال یه نرم افزارهایی میفرستین که پیداکردن نخودسیاه درمقابلش آب خوردنه.بابا مانخوایم شما ها بفکرمون باشین واین همه وام بهمون بدین کی روباید ببینیم؟؟؟خوبه بانک میخوادازرو سهام خودمون اونم نصفشو وام بده که این همه شرایط گذاشتین.بخدا یه خورده فکر قیامت واون دنیاتون باشین بجای اینکه اینقدر بفکر وام وکمک به ما تهی دستایین!!!!!!!

اسی نوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مدارک لازم::شناسنامه کارت ملی؟؟!!!!! الان تازه کارت ملی کساییکه سال97 درخاست کارت دادن میدن افرادی مثل من که فقَط برگه درخاست دفتر پیشخان دارن!! کارتشون صادر نشده چکار کنن

محمد اسماعیل زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

والا ما که هرچی میریم تو سایت بانک تجارت هیچ گزینه فعالی و نرم افزاری بنام زمرد که بشه اهراز هویت یا کار دیگه در رابطه با وام سهام عدالت کرد نشد که نشد فقط تبلیغه واسه بانکه الکیه چیز دیگه من که نتونستم پیدا کنم اگر کسی تونسته بگه وراهنمایی کنه

مجید پرچمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام این سادگی نیست کارت ملی با کد رهگیری قدیم قبول نمی کند چک برگشتی نداشته باشی سربازی هم رفته باشی اصلا چه ربطی داردبانک وثیقه گرفته قانون من هر چی بگم اگر نمی خواهند بدهند مردم تو درسر نیندازند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها