شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

آینده قیمت دلار، در انتظار کاهش قیمت دلار باشیم؟

24 خرداد 1401
آینده قیمت دلار، در انتظار کاهش قیمت دلار باشیم؟

به گزارش بانک اول صبح روز گذشته دلار شاهد یک افزایش نسبی بود که باعث شد تا قیمت آن به نزدیکی مرز 25 هزار تومان افزایش یابد اما در ادامه روز قیمت ها بار دیگر کاهشی شدند و به نظر دلار قصد ورود به کانال 25 هزار تومان را ندارد.

 دلار دیروز در محدوده ۲۴۷۳۰ تا ۲۴۸۳۰ تومان بسته شد ولی صرافی های منتخب در عدد ۲۴۳۰۰ تومان ماندند یعنی معاملات پشت خطی را به رسمیت نشناختند و این یعنی فضای بازار به‌گونه‌ای نیست که خریداران یا فروشندگان بزرگ را بخود جلب کند.

 
قیمت دلار
قیمت دلار

به دلیل کرونا،‌ سفرهای خارجی نیز در تعطیلات نوروز به احتمال زیاد چندان زیاد نخواهد بود که قیمت دلار را تحریک کند. از سوی دیگر،‌ هنوز توافق مشخصی برای لغو تحریمها صورت نگرفته که معامله‌گران بی‌محابا اقدام به خرید یا فروش دلار کنند پس تا زمانی که فضای ابهام وجود دارد، نمی توان انتظار نوسانات سنگین را داشت.

دلار
دلار

معامله ‌گران اين هفته خرید های خود را بالا خواهند برد زيرا ترجیح می دهند که قبل از تعطیلات بخشی از دارایی های ریالی خود را تبدیل به طلا و دلار کنند و ریسک زیادی را مرتکب نشوند.

در سال های قبل بعضا پیش آمده که قیمت دلار در تعطیلات فروردین دچار افزایش قیمت شده و همین عامل برخی از معامله‌گران را دچار ضرر کرد.

به همین دلیل، برخی از معامله‌گران ترجیح میدهند با ریال به تعطیلات نروند و ریسک افزایش احتمالی قیمت در تعطیلات را تا حدی پوشش دهند.

پیش بینی دلار
پیش بینی دلار

البته باید توجه داشت که بازارساز تمام تلاش خود را خواهد کرد که با عرضه، قیمت ها را پایین نگه دارد. در روزهای قبل نیز نشانه ‌هایی از عرضه بازارساز مشاهده شده است که پایین آمدن نرخ سامانه نیما از این دست نمونه هاست.

پس این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده دلار در بازار آزاد نیز سیر نزولی به خود بگیرد. تاثیر روانی نزول قیمت ها در نیما و بیشتر بودن عرضه موجب می شود که تصورات کاهشی تقویت شود و آنها بتدریج در منطقه فروش قرار بگیرند.

اخبار مرتبط
اظران بازار انتظار دارند که قیمت طلای جهانی به دنبال افزایش احتمالی این کالا با وجود نرخ‌های بهره و تقویت دلار آمریکا، به مرز ۳۰۰۰ دلار در هر اونس نزدیک‌تر شود. به گزارش بانک اول طلا، فلز گرانبهایی که مدت‌ها به عنوان دارایی امن مورد احترام قرار می‌گرفت، روز جمعه افزایش قیمت قابل‌اعتمادی را تجربه کرد که ناشی از تلاقی تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی بود. فلز زرد در معاملات روز گذشته در مسیر پنجمین افزایش هفتگی خود قرار گرفت و تا‌ سطح ۲۴۱۶ دلار بالا رفت، اما در نهایت حدود 2394 دلار بسته
طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نوزدهمین حراج حضوری شمش طلای استاندارد، فردا (دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها