پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پرداخت حق بیمه تا چه سنی امکان دارد؟

24 خرداد 1401
پرداخت حق بیمه تا چه سنی امکان دارد؟

به گزارش بانک اول، یکی از سوالاتی که بیمه شدگان تامین اجتماعی ممکن است داشته باشند این است که پرداخت حق بیمه تا چه سنی امکان دارد؟

 

پاسخ به این سوال:

در قانون تامین اجتماعی هیچ محدودیتی برای پرداخت حق بیمه وجود ندارد و حتی در سن 80 سالگی هم می‌تواند بیمه شده تامین اجتماعی باشد.

سال ورود به بیمه مهم است، به دلیل اینکه سن بازنشستگی 50 سال است و هنگامی که فردی بعد از این سن می‌خواهد بیمه شود محدودیت‌هایی در بعضی از مدل‌هایی بیمه‌ای وجود دارد.

در بخش بیمه اختیاری مشکلی وجود ندارد، اما معاینات اولیه باید انجام شود تا تایید کند فرد از لحاظ جسمی و روانی توانایی انجام کار را دارد.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها