پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

دو سال معافیت حق بیمه برای کارفرمایان

24 خرداد 1401
دو سال معافیت حق بیمه برای کارفرمایان

به گزارش بانک اول، طرح مشوق بیمه ای در چند سال گذشته با هدف تسهیل در جذب و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحرک بخشی به بازار کار از سوی وزارت کار به اجرا درآمده است. به دنبال شیوع ویروس کرونا، این طرح با رویکرد حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید ادامه پیدا کرده است.

این طرح در حقیقت در راستای اجرای ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه موضوع معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در قبال به کارگیری نیروی کار جدید از بین دانش آموختگان دانشگاهی عملیاتی شده و مطابق شیوه نامه اجرایی این طرح، حق بیمه سهم کارفرما برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیل به مدت دو سال توسط وزارت کار به حساب کارفرما واریز می شود.

برای بهره مندی از مزایای این طرح، کارفرمایان باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور بوده و کد کارگاهی تامین اجتماعی داشته باشند و در سامانه مشوق بیمه ای ثبت نام کنند.

در این طرح نیروهای کار جدید نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده، افزایش نیروها نسبت به لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرما است.

نیروهای کار جدید که تمایل به ثبت نام در این طرح دارند باید از سابقه پرداخت حداکثر ۳۶ ماه حق بیمه برخوردار بوده و مدرک تحصیلی کارشناسی و سن کمتر از ۳۸ سال داشته باشند.

بر اساس آخرین گزارش عملکرد طرح مشوق بیمه ای تاکنون ۱۰ هزار و ۹۶۱ نفر از فارغ التحصیلان و داوطلبان جویای کار در این طرح ثبت نام کرده و ۵۹۲۸ نفر موفق به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده اند. در بین استانهای کشور، خوزستان و فارس بیشترین تعداد جویندگان کار ثبت نام شده را به خود اختصاص داده اند.

همچنین ۳۷۶۷ نفر از کارفرمایان از این طرح استقبال کرده و برای بهره مندی از معافیتهای بیمه ای ثبت نام کرده اند که استان فارس و خوزستان به ترتیب دارای بیشترین تعداد کارفرمای ثبت نام شده بوده اند.

کارفرمایان می توانند نیروی کار جدید مورد نیازشان را بدون محدودیت و به هر میزان از بین فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی به بالا جذب کنند و از این طریق در تحرک بازار کار و کاهش آمار دانش آموختگان بیکار اثرگذار باشند.

در راستای حمایت از فارغ التحصیلان و کارفرمایان، سامانه مشوق بیمه ای به نشانی  https://moshavegh.mcls.gov.ir توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده و کارآفرینان و فارغ التحصیلان جویای کار در صورت تمایل می توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه کنند./ ایسنا

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها