پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

وام ۳۵۰ میلیونی مسکن به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد؟

24 خرداد 1401
وام ۳۵۰ میلیونی مسکن به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد؟

به گزارش بانک اول، با اینکه در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن در تهران برای زوج ها حدود۲۴۰ میلیون تومان برای افراد مجرد حدود ۱۴۰ میلیون تومان است،اما کارکنان و بازنشستگان وزات نفت می توانند برای خرید مسکن ۳۵۰ میلیون تومان وام بگیرند.

براساس اعلام فرزین مینو معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ، تفاهم‌نامه سه‌جانبه ای بین بانک عامل بخش مسکن، صندوق بازنشستگی نفت و شرکت ملی نفت ایران امضا شده و به زودی فرآیند اعطای تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان (هر نفر) به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت شروع می شود.

 

طبق گفته مینو در این طرح صندوق بازنشستگی نفت از محل منابع خود ۵۰۰ میلیارد تومان در بانک عامل مسکن سپرده‌گذاری می‌کند و بانک مسکن تا سقف ۳.۵ برابر این رقم یعنی ۱,۷۵۰ میلیارد تومان را به پرداخت تسهیلات اختصاص می دهد. به این ترتیب، پرداخت تسهیلات به پنج هزار نفر از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت (در طول دوره قرارداد) امکانپذیر می‌شود.

 

 

وام ۵۰۰ میلیونی برای زوجهای نفتی

سقف وام خرید مسکن برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان وزارت نفت ۳۵۰ میلیون تومان است اما اگر زوج ها نفتی باشند، مجموع ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دو نفر تعلق می گیرد که نحوه ارائه درخواست متقاضیان و شرایط مدنظر برای اختصاص سقف تسهیلات، به‌زودی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

سود این وام ۱۴ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله به صورت پلکانی (افزایش سالانه ۵ درصدی مبلغ بازپرداخت) است. همچنین واحد مسکونی خریداری شده تا پایان مدت زمان بازپرداخت در رهن بانک قرار دارد و شرکت ملی نفت ایران هم بازپرداخت تسهیلات را نزد بانک ضمانت می‌کند.

اخبار مرتبط
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها