شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

حذف کامل دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از اردیبهشت‌ماه

24 خرداد 1401
حذف کامل دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از اردیبهشت‌ماه

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح توقف صدور دفترچه بیمه درمان و نسخه نویسی الکترونیک اظهار کرد: روند کار خوب است، از اسفندماه سال گذشته اعلام کردیم که دیگر دفترچه جدیدی چاپ نمی کنیم و اگر بیمه شده ای برگه های دفترچه اش به اتمام رسید با کارت ملی و یا جلد دفترچه بیمه اش به پزشک و یا مراکز درمانی مراجعه کند.

وی افزود: به این ترتیب استحقاق درمان در همان مرکز درمانی استعلام می شود و فرد می تواند از امکانات درمانی با پوشش بیمه ای استفاده کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طبیعتا در روزهای ابتدایی به لحاظ نیاز به اطلاع رسانی و تغییر یک روال قدیمی، نارسایی هایی وجود داشت گفت: هم ما باید زیرساخت های فنی سازمان تقویت می شد و هم اطلاع رسانی و آموزش ها، تا فرد غیرمطلعی باقی نماند.

سالاری ادامه داد: امروز شرایط نسبت به هفته اولی که کار را شروع کردیم بسیار بهتر شده و امید است در اردیبهشت با توجه به وعده ای که با سایر بیمه های درمانی و وزارت بهداشت داشته ایم، به طور کامل نسخ کاغذی در کشور حذف شود و دفترچه دیگر مورد استفاده قرار نگیرد که با همکاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه امکان گزارش موارد تخلف از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد در نپذیرفتن بیمه شدگان بدون دفترچه با استفاده از سامانه تلفنی 1420 وجود دارد گفت: البته شمار مراکز درمانی که همکاری نمی کنند نسبت به هفته اول اجرای طرح بسیار کمتر شده است. طرحی به این بزرگی که منشاء تحولات اساسی بود در حال اجراست و نارسایی ها کمتر از حد پیش بینی ماست.

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها