جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

هشدار به دارندگان ارز های دیجیتال

24 خرداد 1401
 هشدار به دارندگان ارز های دیجیتال

 

به گزارش بانک اول فیس بوک با هک و فاش کردن داده ها بیگانه نیست ، زیرا این شرکت در سال های اخیر در معرض نقض های بسیاری از نظر امنیتی قرار گرفته است. به عنوان مثال ، در سال 2018 ، غول رسانه های اجتماعی فاش کرد که اطلاعات شخصی بیش از 50 میلیون کاربر را به طور ناخواسته به دلیل یک خطای کوچک در برنامه نویسی سیستم عامل خود فاش کرده است ، بنابراین به اشرار اجازه دسترسی به حساب های کاربران خود را می دهد.

 

به همین ترتیب ، در سال 2020 ، شرکت فیس بوک به رهبری مارک زاکربرگ درگیر یک بحث و جدال مهم دیگر شد ، هنگامی که مشخص شد هزاران توسعه دهنده توانسته اند به داده های کاربران غیرفعال پلت فرم دسترسی پیدا کنند ، و این باعث خشم بسیاری از مردم در سراسر جهان می شود.

فیس بوک
فیس بوک

اکنون در سال 2021 ، یکبار دیگر دنیای فناوری با موج جدیدی از نشت داده ها مواجه شده است ، با این حال ، این بار ، تعداد کاربرانی که سوابق آنها در معرض دید قرار گرفت ، نه 50 میلیون بلکه 500 میلیون نفر بود. در تاریخ 3 آوریل ، آلون گال ، مدیر فنی شرکت امنیتی هادسون راک ، فاش کرد که اطلاعات شخصی حساس برای بیش از نیم میلیارد کاربر فیس بوک در یک انجمن هک قاچاق به اشتراک گذاشته شده است.

برای دقیق تر بودن ، سوابق شامل شماره تلفن ، نام کامل ، مکان ، تاریخ تولد ، بیو و در بعضی موارد آدرس ایمیل بیش از 553 میلیون کاربر مستقر در 100 کشور است. نه تنها این ، از رقم فوق الذکر ، 32 میلیون کاربر ظاهرا از ایالات متحده هستند ، در حالی که 11 میلیون نفر از انگلستان هستند.

چه کار باید کرد ؟
دقیقاً چگونه این افشای اطلاعاتی در دارایی های رمزنگاری افراد را به خطر می اندازد؟ دیو جوانز ، مدیر عامل شرکت امنیتی blockchain CipherTrace ، به Cointelegraph گفت که افرادی که شماره تلفن های آنها درز کرده است باید احتیاط بیشتری داشته باشند زیرا بسیاری از کلاهبرداری های مربوط به دارایی های دیجیتال در چنین اطلاعاتی وجود دارد ، افزود:

"ما شاهد افزایش مبادله سیم کارت ، حملات فیشینگ و سایر انواع کلاهبرداری های مربوط به ارزهای رمزپایه هستیم که متکی به کسب شماره تلفن قربانیان برای اجرای آنها است. اطلاعات فاش شده در مورد هویت کاربران رمزنگاری با مشخصات بالا به بازیگران بد توانایی هدف قرار دادن آنها را می دهد. "

بیت کوین
بیت کوین


ژوانس همچنین اظهار عقیده کرد که مدیریت کلیدهای شخصی می تواند راهی بهتر برای محافظت از اشیا با ارزش ما در برابر فیشینگ با استفاده از شماره تلفن های سرقتی باشد. با این حال ، او اعتراف کرد که حتی این ممکن است کافی نباشد. وی افزود: "مهاجمین فیشینگ هنوز هم می توانند از روش های دیگر برای به دست آوردن اطلاعات حساب و آدرس استفاده کنند ، اما این بسیار دشوارتر است."

"کسانی که دارندگان رمزنگاری هستند که در این لیست قرار دارند ، نگران نباشند مگر اینکه آنها جزئیات توصیفی موجودی خود و دسترسی به حساب فیس بوک خود را ذخیره کنند. با این حال ، این هکرها بسیار پیشرفته شده اند ، بنابراین من نمی دانم که در مورد خراش اطلاعات مخصوص کیف پول های رمزنگاری و مبادلات چه ترفندهایی ممکن است در آستین خود داشته باشند. "


 

هک های ارز های دیجیتال در سال 2020 در اطراف فضای DeFi متمرکز شده بودند
در مجموع 28 حمله در ارتباط با انواع مبادلات برجسته ارزهای رمزپایه و سیستم عامل های تجاری در سال 2020 مشاهده شده است ، که مبلغ کل پول در نتیجه این ترفندها به 300 میلیون دلار رسیده است.

بر اساس گزارشی که توسط CipherTrace منتشر شده است ، بیش از 50٪ از کل فعالیت های شرورانه در رابطه با بازار رمزنگاری سال گذشته به پروتکل های مالی غیرمتمرکز مختلف پس از رشد بسیار زیاد طی سال گذشته مرتبط بوده است.

پول
پول

در گذشته ، بیشتر طرح های هک ، به طور کلی ، بر سرقت وجوه مبادلات ارزهای رمزپایه متمرکز بوده است ، به عنوان مثال ، در سال های 2014 و 2018 ، مقدار پولی که در نتیجه هک صرافی ها به خطر افتاده بود ، به ترتیب 483 میلیون و 875 میلیون دلار بود. .

با این حال ، تعداد فزاینده ای از اشرار در حال حاضر توجه خود را به سرقت داده های کاربر معطوف کرده اند زیرا به آنها امکاناتی منحصر به فرد برای بدست آوردن سرمایه با سهولت نسبی می دهد. بنابراین ، بسیار مهم است که دارندگان رمزنگاری یاد بگیرند که چگونه از دارایی های خود محافظت کنند ، با استفاده از ابزار پیشرفته طعمه چنین تلاش های نقض نمی شوند.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها