جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۲۲ فروردین)

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۲۲ فروردین)

به گزارش بانک اول امروز بازار ارز مجددا فاز نزولی به خود گرفت و دلار از کانال ۲۵هزار تومان عقب‌نشینی کرد که دلیل اصلی این روند، اخبار مثبتی است که پیرامون برجام و آزادسازی منابع بلوکه شده به گوش می‌رسد؛ از طرفی این اخبار منجر به احتیاط شدید معامله‌گران از نگه‌داری دلار برای طولانی مدت شده چراکه فعالان بازار ارز معتقدند این روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود.

روز جمعه دومین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شد و اگرچه هنوز تصمیم مشخصی درباره برجام گرفته نشده و این نشست کماکان ادامه دارد اما بر اساس برخی اظهار‌نظرهایی که مسئولان کرده‌اند به نظر می‌رسد اخبار خوشی در راه باشد.

از طرفی روز جمعه وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که ایران کشتی توقیف‌شده این کشور را آزاد کرد، در راستای این خبر گمانه‌زنی‌ها درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی دوباره تقویت شد و همزمانی این خبر با اظهارات مثبت درمورد نشست وین باعث تغییر انتظارات معامله‌گران و کاهش نرخ ارز شد.

به این ترتیب دلار بازار آزاد امروز را با ۲۰۰تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه با قیمت ۲۵۰۵۰ آغاز کرد و در ساعات پایانی معاملات با افت ارزش درهم از ۶۹۰۰ به ۶۸۲۰تومان، به مسیر نزولی خود ادامه داد تا جاییکه با عقب‌نشینی از کانال ۲۵هزار تومان قیمت آن به ۲۴۸۰۰تومان رسید.

در صرافی‌ها نیز دلار نسبت به معاملات صبح با ۱۰۰تومان کاهش به ۲۴۲۵۰ و یورو به ۲۸۵۵۰تومان رسید؛ حالا باتوجه به اینکه دامنه نوسان قیمت دلار از ابتدای امسال محدود بوده و همچنان بازار بر پایه اخبار واکنش نشان می‌دهد، عمده معامله‌گران از خرید‌های سنگین و نگه‌داری ارز برای طولانی مدت دست کشیده‌اند و معاملات تا قطعی شدن مسئله برجام و منابع بلوکه شده در سایه احتیاط انجام می‌شود.

همچنین در معاملات پشت‌خطی هم قیمت دلار فردایی نوسان چندانی ندارد و بیشتر نرخ‌های اعلام شده در حد لفظ است؛ از همین رو معامله‌گران پیش‌بینی کرده‌اند دلار فردا در قیمتی بین ۲۴۸۰۰ تا ۲۴۹۰۰تومان قرار بگیرد. در این میان تحلیلگران فنی بازار ارز معتقدند که اگر فردا دلار تا ۲۴۷۰۰تومان کاهش یابد مقصد بعدی آن ۲۴۵۰۰تومان خواهد بود و درصورت مقاومت نوسان‌گیران در برابر روند نزولی، دلار تا قیمت ۲۵۳۰۰تومان در مرحله اول افزایش خواهد یافت.

 

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها