جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

چطور وام ۸ میلیون تومانی از دانشگاه بگیرید؟!

24 خرداد 1401
چطور وام ۸ میلیون تومانی از دانشگاه بگیرید؟!

به گزارش بانک اول کمتر کسی هست که این روزها از مشکلات اقتصادی ناراضی نباشد، دورانی که همزمان با کرونا شده و همین عامل وضعیت زندگی ها را پیچیده تر کرده است.

در این میان دانشگاه ها طی یک سال اخیر سرنوشت جالبی پیدا کرده اند، میز و صندلی کلاس ها بیش از یک سال است دانشجو به خود ندیده اما هزینه های آن را از دانشجو طلب می کند. اگر از 5 درصد دانشجویی که رایگان در کشور تحصیل می کنند عبور کنیم، مابقی اعم از شبانه، آزاد، غیرانتفاعی و... از آن دست دانشجویانی هستند که اخر و اول هر ترم باید هزینه های سنگین را برای پرداخت تحصیل حتی به صورت مجازی پرداخت کنند.

وام دانشجویی یکی از بسته های پیشنهادی خوب برای هر دانشجویی می تواند باشد، گرچه عدد آن کم است اما به هر حال بخشی از «درد» شهریه را کاهش می دهد. اما خبرهای جدید درباره وام های دانشجویی چه است؟

شرایط دریافت وام ویژه دکتری

مهلت درخواست وام ویژه دکتری (از منابع صندوق) برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و مهلت درخواست وام ویژه دکتری از منابع بانک طرف تعهد صندوق، تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ است دانشجویان متقاضی می‌توانند از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان (https:bp.swf.ir) نسبت به درخواست وام اقدام کنند.

شرایط دریافت وام ویژه دکتری

بر اساس شرایط دریافت وام ویژه دکتری که توسط صندوق رفاه دانشجویان منتشر شده است، مدت استفاده از وام وِیژه دکتری تخصصی ناپیوسته حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی در طول مقطع تحصیلی است.

پرداخت از منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هر ۶ ماه یک مرتبه صورت می‌گیرد.

مبلغ تسهیلات به صورت ماهانه ۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال و ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال در سال است و مدارک مورد نیاز، سند تعهد نامه دانشجویی است.

شرایط دریافت وام شهریه دانشجویی
خبر دیگه اینکه مهلت درخواست وام‌های تحصیلی، ضروری (بر اساس رویدادهای تعیین شده توسط صندوق رفاه دانشجویان) ودیعه مسکن متأهلی، شهریه و وام ویژه دکتری (از منابع صندوق) برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام شده است.

ثبت تقاضای وام شهریه توسط دانشجویان در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان به آدرس bp.swf.ir فعال بوده و ضروری است تمام دانشجویان متقاضی و واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند.

 

سقف وام شهریه صندوق رفاه
سقف وام شهریه صندوق رفاه در مقطع کارشناسی ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، و در مقطع دکتری ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است.

 

شرایط دریافت وام شهریه به شرح زیر است:

وام‌های دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای
همچنین نوع و زمانبندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد دانشجویان برای ثبت نام وام‌های تحصیلی، ضروری و شهریه تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ فرصت دارند.  بر اساس جدول نوع و مبلغ وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته هر کدام در هر نیمسال یک میلیون تومان می‌توانند وام شهریه دریافت کنند.

همچنین دانشجویان همه مقاطع تحصیلی یک میلیون و نیم تا دو میلیون تومان می‌توانند در هر نیمسال وام تحصیلی دریافت کنند.

دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته حداکثر در ۲ رویداد در هر مقطع تحصیلی می‌توانند وام ضروری دریافت کنند و حداکثر مبلغ تعیین شده در هر مقطع تحصیلی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته حداکثر تا سقف ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها