ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

سرویس پیامکی بانک‌ها گران شد

24 خرداد 1401
سرویس پیامکی بانک‌ها گران شد

به گزارش بانک اول هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها سال قبل از ۱۰-۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته بود و این اقدام با واکنش های متعددی همراه شد.

بانک شهر و تعداد دیگری از بانک های خصوصی با ارسال پیامکی به مشتریان خود اعلام کرده اند که مبلغ 30 هزار تومان از حساب شما بعنوان ابونمان یکساله سرویس پیامک کسر شده است. این موضوع البته بعد از کسر از حساب مشتری در قالب پیامک اعلام شده است!

ظاهراً پیامک اول برای اعلام رضایت مشتریان،‌ در تعطیلات نوروز ارسال شده ولی احتمالاً‌ به دلیل اختلال در خطوط مخابراتی به دست مشتریان نرسیده است؛ برخی از مشتریان بانکی نیز این پیامک را از تعدادی از بانک ها دریافت کرده اند: در صورتی که مشتری موجودی کافی نداشته باشد، به معنی انصراف وی از دریافت این خدمت بانکی است.

پیش از این بانک ها علت افزایش هزینه سرویس پیامکی را افزایش هزینه دریافتی شرکت مخابرات اعلام کرده بودند و احتمالا امسال هم به همین بهانه هزینه پیامک را دو برابر کرده اند.

سال قبل و همزمان با افزایش 50 درصدی هزینه سرویس پیامکی، بانک ها مجاز به کسر هزینه در دو مرحله بودند که این موضوع البته به صورت سلیقه ای در برخی بانک ها اجرایی شد. گزارش های میدانی برای این موضوع در سال جاری نشان میدهد که اکثر بانک ها هزینه سرویس را به صورت یکجا از حساب مشتریان کسر می کنند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است حسب نیاز سازمان، اطلاعات ریز تراکنش‌های «ورودی به» و «خروجی از» هر حساب اعم از تجاری و غیرتجاری به تفکیک وجوه نقد و غیرنقد و نیز اطلاعات «بابت تراکنش» موضوع بند «ج» ماده (۱۰) این قانون را حداکثر ظرف ده روز پس از درخواست سازمان به‌صورت سامانه‌ای برای سازمان ارسال نماید.
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5 برابر الگو، 2700 تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.
مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانکها تا 200 میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.
آیین‌‏نامه اجرایی این ماده حداکثر ششماه پس از تاریخ لازم ‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بابک ممقان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا بانکها برطبق تعداد پیامکی که ارسال میکنند هزینه نمیگیرند؟من و هزاران نفر مثل من،ماهانه حداکثر ده پیامک داریم که میشود سالانه حداکثر ۱۵۰ پیامک که با هزینه بیست تومن میشود سه هزار تومان.چرا ۱۵ هزار و سی هزار کسر میکنند؟این یک خلاف بین است.پیامک رو مخابرات میفرسته ولی بانک این وسط تخلف میکنه و کسی هم رسیدگی نمیکنه.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها