شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

بیت‌کوین جایگزین دلار می‌شود؟

24 خرداد 1401
بیت‌کوین جایگزین دلار می‌شود؟

به گزارش بانک اول در حال حاضر بیت‌کوین بعد از دلار آمریکا و یورو بیشترین ارزش بازار را دارد، اما سئوال اینجاست که آیا ارز بازار بیت‌کوین در آینده از دلار و یورو بیشتر می‌شود؟

در ادامه گزارش دویچه بانک از آینده بیت‌کوین را بخوانید:

عملکرد بیت کوین در چند وقت اخیر مورد توجه بخشهای مختلف رسانه‌ای و همچنین موسسات بزرگ قرار گرفته است. دویچه بانک گزارشی منتشر کرد که حاکی از این عملکرد است.

 در حال حاضر بعد از دلار امریکا و یورو، بیت‌کوین سومین ارز بزرگ از لحاظ ارزش بازار است.

 در پادکست اخیر، متیو مازنسکیس، خالق پروژه پایگاه پولی جهانی صدای کریپتو (Crypto Voices) درباره چگونگی قرار گرفتن بیت‌کوین در برابر ارزهای حاکم صحبت می‌کند.

 او با اشاره به رابطه موازی بین طلا، بیت‌کوین و فیات گفت: «پایه پول گذشته طلا و نقره بودند، پایه پول امروز به فیات دولتی که شامل پول نقد فیزیکی و حساب‌های بانکی است برمی‌گردد اما ممکن است پایه پولی آینده بیت‌کوین باشد.»

 

او مقایسه بیت‌کوین با سایر پول‌های پایه را معیوب دانست و گفت: در این تشبیه خاص مفهوم مهمی را نشان می‌دهم که مردم تمایل به فراموشی دارند. پول پایه فیات امروز ترکیبی از اجزای فیزیکی (اسکناس و سکه) و دیجیتال (ذخایر بانکی در بانک مرکزی) است و قسمت دیجیتال پول پابه تحت عنوان حسابی که هر بانک در بانک مرکزی خود دارد نگه‌داری می‌شود. مقایسه بیت‌کوین با فیات‌ها نادرست است چون بیت‌کوین جهانی است اما فیات‌ها جهانی نیستند. ما نمی‌توانیم به سادگی منابع پایه یک یا دو کشور ملی را بررسی کنیم تا هر نوع عمق بازار را بسنجیم. ابتدا نمونه باید جهانی باشد.

بیت کوین توسط پروتکل به ۲۱ میلیون مورد عرضه نهایی در سال ۲۱۴۱ محدود می‌شود و هر روز این موضوع که دارایی دیجیتال می‌تواند به عنوان پایه پولی آینده باشد بیشتر نمایان می‌شود.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها