پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

واریزی بعدی کدام است؟ / بسته معیشتی رمضان یا سود سهام عدالت

24 خرداد 1401
واریزی بعدی کدام است؟ / بسته معیشتی رمضان یا سود سهام عدالت

مرحله دوم سود سهام عدالت

به گزارش بانک اول رئیس سازمان بورس وعده داده بود که ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت تا پیش از آغاز ماه رمضان به حساب سهامداران واریز می‌شود، از آنجایی که ماه رمضان از دو روز دیگر آغاز می‌شود براساس وعده دهقان این پول باید امروز یا فردا واریز شود.

اما به تازگی حسین فهمی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درمورد بخش دوم واریز سود سهام عدالت گفته است: منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

چند روز قبل مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت این شرکت اعلام کرده بود که به محض تامین اعتبار از طرف شرکت‌های سرمایه‌پذیر این سودها در مرحله دوم به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

بنابراین احتمال این که مرحله دوم سود سهام عدالت طی دو روز آینده واریز شود کم است، واریزی دیگر وعده‌ای است که رئیس‌جمهور داده و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به آن پرداخته است.

بسته معیشتی ماه رمضان

رئیس‌جمهور در خصوص جزئیات این بسته معیشتی گفته که این یارانه به صورت کارت اعتباری پرداخت می‌شود و مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که می‌توانند به پشتوانه سهام عدالت، یارانه‌ها، اوراق و … از این کارت‌ها استفاده کنند.

براساس مصوبه بسته معیشتی ماه رمضان، قرار است به ۶۰ میلیون نفر افراد مشمول طرح معیشتی خانوارها براساس فهرستی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود، مبلغ ۲.۵ هزار میلیارد تومان در ابتدای ماه مبارک رمضان پرداخت کند.

کارت اعتباری سهام عدالت

همچنین مسئولان طی روزهای اخیر از اعطای کارت اعتباری سهام عدالت توسط بسیاری از بانک‌ها خبر داده‌اند، اما این کارت‌ها فعلا از طریق دو بانک ملت و تجارت صادر می‌شود و قرار است از اول اردیبهشت مابقی بانک‌ها نیز این طرح را شروع کنند.

براساس گزینه‌های بالا احتمال این که یارانه معیشتی ماه رمضان زودتر واریز شود بیشتر است.

اخبار مرتبط
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.
سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی سقف نقل و انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی اعلام کرد.
کارت های بانکی فیزیکی به زودی، جایشان را به نسخه‌ های الکترونیکی کارت ‌های بانکی میدهند.
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها