شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

مشمولان بسته معیشتی رمضان چه کسانی هستند؟

24 خرداد 1401
مشمولان بسته معیشتی رمضان چه کسانی هستند؟

به گزارش بانک اول، در ماه آذر سال گذشته وقتی قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمولان دریافت یارانه کرونا را شناسایی کند، متقاضیان بسیاری فکر می‌کردند که جزو مشمولان هستند، در نهایت این وزارتخانه ۳۴ میلیون نفر را به عنوان یارانه‌بگیران کرونا به سازمان برنامه‌وبودجه معرفی کرد.

اولین واریزی که انجام شد، صدای اعتراض بسیاری از کسانی که مدعی بودند شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند بلند شد. اعتراض‌ها تا حدی گسترده بود که سخنگوی این طرح مجبور شد در چندین برنامه توضیح دهد؛ در نهایت نیز اقدامی برای این متقاضیان انجام نشد.

حالا قرار است دوباره وزارت کار با لحاظ کردن شرایطی مشمولان یارانه ماه رمضان(بسته معیشتی) را شناسایی به سازمان و برنامه‌وبودجه معرفی کند. بنا به گفته رییس‌جمهوری بسته حمایت معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلون نفر تعلق می‌گیرد. آیا اتفاقات قبلی برای متقاضیان این طرح نیز تکرار می‌شود؟

 

چه کسانی مشمول نمی‌شوند؟

***خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان

***خانوارهای دارای دو واحد ملکی

***خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد

***خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند

***کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز

***خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی

***گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند

همچنین حداقل درآمد ماهانه خانواده یک ‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره شش میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.

اخبار مرتبط
این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بهمن ماه ۱۴۰۲ در اطلاعیه‌ای با اشاره به تغییر در زمان واریز یارانه نقدی اعلام کرد که واریز یارانه‌های دهک‌های یک تا سه ۲۵ هرماه و دهک چهارم تا نهم ۳۰ هرماه واریز می‌شود.
خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

همچنین به کسانی که درماه ازیک جایی حقوق میگیرندحداقل۲۰۰هزارتومان...به خانواده هایی که درطول سه سال گذشته ازیک شهربه شهری دیگررفته اند. به مردان بی زن..به زنان بی مرد...به کسانی که خط همراه اول دارند.کسانی که یکباربه خدمت سربازی رفته باشند ونیز بقیه مردان وزنانی که کلا درکشورزندگی میکنندوازقلم افتاده اند...مابقی افراد یارانه رادریافت میکنند.بشرط انکه هیچ بارتاکنون هیچ یارانه ای نگرفته باشند

بهزاد سلمانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام به همه. اقا من بهزاد سلمانی 27سال سن، مجرد، مادر و پدر طلاق گرفتند، خانه اجاره، خرج مادر برادر با من، ازسال 93یارانه نداریم، شغل کارگر،بیماری عصبی چند ماه هست دارم(علت فشار زیاد خرج ومخارج زندگی)، و..... چند تا درد دیگه بگم.من نمیدونم دردمو به کی کجا بگم.ثبت نام کی انجام میشه معلوم نیست. این انصافه به ما یارانه تعلق نگیره. تورا خدا اگر امکانش هست به این مشکلات مردمان ضعیف هم رسیدگی کنید. یا حق

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها