پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

افزایش کارمزد پیامکی همه بانک‌های خصوصی درست نیست

24 خرداد 1401
 افزایش کارمزد پیامکی همه بانک‌های خصوصی درست نیست

به گزارش بانک اول محمدرضا جمشیدی درباره خبرهایی درباره افزایش کارمزد پیامک‌های بانکی بویژه بابت تراکنش‌های جاری اعلام شده، اظهار داشت: جز در یک بانک، هیچیک از بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی نسبت به افزایش هزینه پیامک‌های ناشی از تراکنش‌های بانکی اقدامی نداشته‌اند. البته میزان هزینه‌های مخابره پیامک‌ها در بانک ها در مقایسه با رقم دریافتی بابت آنها بسیار بیشتر است و این روزها نیز از سوی اپراتورهای مختلف باز هم افزایش یافته است.

دبیرکانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در ادامه افزود: آنچه که بانک‌ها از ابتدای سال 1399 بابت مخابره این پیامک‌ها دریافت می‌کنند بخشی کوچک از هزینه‌های متعلقه آنهاست و بمیزان 150 ریال در سال و یا 75 ریال در هر شش ماه در صورت درخواست مشتریان برای دریافت پیامک از حساب آنها برداشت می‌شود.

وی افزود: بانکی که امسال هزینه یا کارمزد مزبور را به مبلغ سیصد ریال افزایش داده است احتمالاً بمنظور تاب‌آوری در مقابل این تفاوت هزینه‌های دریافتی یا پرداختی بوده است و راساً برای انجام آن اتخاذ تصمیم نموده و خوشبختانه اعلام داشته است مشتریانیکه موافق پرداخت این هزینه در مقابل دریافت پیامک ها نمی‌باشند مراتب را به بانک خود اعلام دارند تا نسبت به استرداد وجه پرداختی اقدام شود.

به  گفته جمشیدی، کارمزد یا ما به ازای هزینه مخابره پیامک‌های بانکی تاکنون در سایر بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی همان مبلغ 150 ریال در سال است.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها