جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

خبر مهم صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان کشوری

24 خرداد 1401
خبر مهم صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان کشوری

به گزارش بانک اول حمیدرضا رضوانی از ارائه ۱۳ خدمت این صندوق در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: چاپ فیش حقوقی، چاپ حکم، صدورگواهی کسر از حقوق ، پاسخ به استعلامات وام ضروری و وام ازدواج و همچنین استعلام بازنشستگان خارج از کشور، پنج خدمتی است که از هم‌اکنون در دفاتر پیشخوان سراسر کشور به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری ارائه می‌شود.

رضوانی افزود: هشت خدمت دیگر نیز شامل احراز هویت و ارائه مدارک صدور و تمدید کارت شناسایی، جمع‌آوری و ارسال مدارک هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان، استعلام و ثبت‌نام بیمه عمر مکمل و پرداخت غرامت بیمه عمر مکمل و خدمات بیمه‌ای، خدمات مربوط به بورس، گردشگری، امداد خودروی ایران و همچنین افزایش یا کاهش بیمه تکمیلی درمان و استعلام سابقه بیمه‌پردازی در صندوق بازنشستگی براساس کدملی ظرف دو ماه آینده در این دفاتر امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری درباره هزینه‌های این نوع خدمات نیز گفت: هزینه‌های خدمات مربوط به صندوق بازنشستگی در دفاتر پیشخوان براساس تعرفه‌های ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری در صورت بروز هرگونه مشکل یا ارائه شکایت، انتقاد و پیشنهاد می‌توانند از طریق سامانه ۲۵۰۰ (۰۲۱) یا درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir در قسمت ثبت درخواست در بخش ارتباط با ذینفعان اقدام کنند.

به گفته رضوانی، صندوق بازنشستگی کشوری به منظور عدالت در دسترسی یکسان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق به خدمات موجود علاوه بر راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir و پاسخگویی شبانه‌روزی تلفنی از طریق مرکز ۲۵۰۰ صبا و کاهش مراجعه حضوری آنان به این صندوق و مدیریت‌های استانی و با شعار «دسترسی به همه خدمات برای همه بازنشستگان در سراسر کشور»، امکان دریافت خدمات را در دفاتر پیشخوان دولت نیز فراهم کرده است.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چه کارسنگینی خیلی کار مهمی انجام دادند دیگه بازنشستگان هیچ مشکلی نخواهند داشت با این همه حقوقی که می گیرند تازه اگر جلوی آینه بگذارند حقوقشان اندازه بازنشستگان تامین اجتماعی میشن حالا هرچه دلشان میخرند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها