جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

کلاهبردار میلیاردی در حوزه رمز ارز در مشهد بازداشت شد

24 خرداد 1401
کلاهبردار میلیاردی در حوزه رمز ارز در مشهد بازداشت شد

به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا سرهنگ جواد جهانشیری، رییس پلیس فتا خراسان‌رضوی در رابطه با این خبر افزود: با شکایت یکی از شهروندان مشهدی مبنی بر کلاهبرداری از وی در حوزه رمزارز، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی از طریق یکی از دوستان خود علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه رمزارز شده و در گام اول سه میلیارد ریال در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد، سپس با رویت کیف پول دیجیتالی و آشنایی با نحوه کار آن با گرفتن مشاوره مبلغ ۲۰ میلیارد ریال دیگر برای سرمایه گذاری در این بخش اختصاص داد اما در نهایت متوجه شد رمزارز معرفی شده در بازار ناشناخته و نامعتبر است.

 

رییس پلیس فتا خراسان‌رضوی گفت: با توجه به مستندات به دست آمده و بررسی کیف پول دیجیتالی شاکی مشخص شد رمزارزهای خریداری شده هیچگونه ارزشی نداشته و جعلی بوده است.

 

وی افزود: متهم اصلی شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا منتقل شد و پس از اعتراف برای تعیین تکلیف به دادسرای جرایم رایانه‌ای معرفی گردید.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: ساده‌ترین راه برای کلاهبرداری، ایجاد و بازاریابی پروژه‌ جعلی برای فروش یک ارز دیجیتال بی‌ارزش به افراد ناآگاه است، بنابراین کاربران فضای سایبری فریب تبلیغات و لفاظی های برخی افراد سودجو را در این خصوص نخورند و قبل از دارابودن دانش و آگاهی لازم در حوزه رمزارز وارد این حوزه نشوند.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها