پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

۳ دلیل ریزش رمزارزها / دوران صعود رمزارزها به سرآمده است؟

24 خرداد 1401
۳ دلیل ریزش رمزارزها / دوران صعود رمزارزها به سرآمده است؟

به گزارش بانک اول رمزارزهایی چون بیت‌کوین و اتریوم سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرده بودند اما در جریان معاملات دیروز روندی نزولی پیدا کردند و بیت‌کوین تا ۵۳ هزار دلار ریزش کرد. حالا سئوال اینجاست که روند صعودی این ارزها سرآمده است؟

حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با دلیل ریزش رمزارزها گفت: سه سناریو برای ریزش رمزارزها مطرح است. اولین سناریو در رابطه با قطعی برق در شهر شین‌چانگ چین است چون این شهر یکی از استخراج کنندگان بزرگ بیت‌کوین است و قطعی برق در این شهر باعث می‌شود تراکنش بیت‌کوین کاهش پیدا کند. دومین عامل فشارهای دولت هند و ترکیه در استفاده از رمزارزهاست و سومین عامل هم شایعه‌ای مبنی بر فشار نهادهای مالی آمریکا بر شرکت‌های استفاده کننده از بیت‌کوین است.

این کارشناس در ادامه گفت: هیچ کدام از این عوامل به تنهایی نمی‌توانند باعث روند نزولی بازار کریپتو شوند اما هم‌زمانی این اقدامات باعث شد تا هیجان در بازار بیشتر شود. همچنین بخشی از این ریزش به دلیل لیکوییدها در بازار بود.

این کارشناس در رابطه با دلیل اصلی ریزش بازار گفت: به نظر من دلیل اصلی این ریزش رشد شارپی و زیاد رمزارزها بود و هر بازاری بعد از یک رشد سریع نیاز به اصلاح دارد و این ریزش هم همان اصلاحی بود که کریپتوکارنسی‌ها به بازار بدهکار بودند.

این کارشناس در رابطه با ادامه روند بازار کریپتو ادامه داد: با وجود این به نظر می‌رسد فعلا روند بازار رمزارزها صعودی باشد.

اخبار مرتبط
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها