چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

فردا بازار طلا و سکه چگونه خواهد بود؟

24 خرداد 1401
فردا بازار طلا و سکه چگونه خواهد بود؟

به گزارش بانک اول طلا و سکه گران شد. با افزایش انس جهانی نرخ طلا و سکه در بازار ایران روند صعودی گرفته است.

رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: با افزایش ۱۶ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۷۸۲ دلار طلا و سکه در ایران گران شد. هر چه روند مذاکرات و تحولات سیاسی روند مثبتی داشته باشد بازار طلا هم وضعیت با ثباتی می‌گیرد. امروز بازارهای جهانی به دلیل برخی اتفاق‌های سیاسی واکنش منفی نشان داد.

ابراهیم محمدولی معتقد است فردا انس جهانی طلا روند افزایشی دارد و پیش‌بینی می‌شود طلا در بازار ایران اندکی گران می‌شود.

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: « در طول یک سال گذشته حباب سکه به پایین‌ترین حد خود رسیده است. احتمالا فردا هم طلا و سکه ارزان می‌شود اما نرخ سکه به زیر ۹ میلیون تومان نمی‌رسد.»

سکه چقدر نوسان داشت؟

قیمت سکه نسبت به روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با ۲۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۹۵ هزار تومان افزایش با نرخ ۱۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ثابت باقی ماند و با نرخ پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با نرخ سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم با نرخ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

اخبار مرتبط
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها