جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

وام ۱۵۰ میلیونی با سود یک درصد بانک‌ مهر برای چه کسانی مناسب است؟

24 خرداد 1401
وام ۱۵۰ میلیونی با سود یک درصد بانک‌ مهر برای چه کسانی مناسب است؟

به گزارش بانک اول، مدتی قبل گروه رسانه ای کاما بنا به مسئولیت اطلاع رسانی خود و بر اساس نیازسنجی انجام شده در مورد آگاهی بخشی به اقشار مختلف در مورد انواع تسهیلات قرض الحسنه، وام ۱۵۰ میلیونی  را که توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران – یکی از دو بانکی که به صورت تخصصی به ارائه تسهیلات قرض الحسنه می پردازند – پرداخت می شود را به صورت مشروح معرفی کرد.

شرایط پرداخت این تسهیلات به گونه ای بود که برخی مخاطبان بدون دقت کافی در مور هدف این وام ، تسهیلات مذکور را مورد انتقاد قرار دادند.

واقعیت این است که وام ۱۵۰ میلیونی با سود ۱ درصد که بانک مهر ایران آن را بدون نیاز به ضامن پرداخت می کند وام عجیبی نیست اما این وام برای عموم متقاضیان جذابیت ندارد. علت جذاب نبودن این تسهیلات برای تمام متقاضیان نیز به شرایط خاص این تسهیلات باز می گردد.

 

وام ۱۵۰ میلیونی مناسب برای سرمایه گذاران دارای شرایط خاص

حال پرسش این است که این وام برای کدام گروه از متقاضیان جذابیت دارد؟ روزنامه هفت صبح در بخشی از یک گزارش بلند به خوبی با ذکر مثال یک گروه از مخاطبان این وام را معرفی کرده است. می توان گفت وام مذکور برای همه افرادی که مشابه چنین ویژگی هایی را داشته باشند مناسب است.

هفت صبح نوشته است: ریسک کردن با پول پیش مستاجر، می‌تواند به یکی از بزرگترین اشتباهات تبدیل شود. اگر پولی که به عنوان رهن از مستاجر گرفته اید را مستقیما به بازارهایی مثل بورس یا طلا و ارز ببرید و دست به سرمایه گذاری بزنید، ممکن است ضرر کنید و در پایان سال نتوانید پول ودیعه را به مستاجرتان برگردانید.

برای همین اغلب سراغ سرمایه‌گذاری‌های مطمئن مثل سپرده‌‏های بانکی می‌روند که سود آن چندان چشمگیر نیست. راه دیگر استفاده از پول پیش، دریافت وام است. بانک‌های مختلف طرح‌هایی دارند که در آن با سپرده‌گذاری یک مبلغ مشخص، می‌توانید به همان میزان از بانک وام بگیرید.

 

وامی که ریسک سرمایه گذاری را کاملا از بین می برد

هفت صبح در ادامه نوشته است: شاید در نگاه اول ساده‌لوحانه به نظر برسد که کسی پولش را به بانک بسپارد و به همان میزان وام بگیرد. ولی با اینکار ریسک سرمایه گذاری به طور کامل از بین می رود.

بانک ها در این روش بهره ای بابت وام‌مذکور نمی گیرند و سود چندانی هم به سپرده اختصاص نمی‌دهند.

البته شاید برخی بانک ها در حد یک درصد سود بدهند که چندان چشمگیر نیست. چنین طرح‌هایی به درد کسانی می‌خورد که برای مدتی در حدود یک سال، مبلغ بزرگی در اختیارشان قرار گرفته که باید آن را سر موعد پس بدهند.

آنها می‌توانند با استفاده از چنین طرحی، بدون نیاز به ضامن از بانک تسهیلات بگیرند و با پرداخت اقساط آن تا پایان دوره قرارداد، علاوه بر اینکه اصل پول سر جایش باقی مانده، وام‌بدون ضامن هم برای سرمایه‌گذاری استفاده شده است.

با این روش حتی اگر بورس سقوط کند و دلار بشود سه هزار تومان، آخر سال شرمنده مستاجرتان نخواهید بود و به راحتی می توانید در کنار سرمایه گذاری، اصل پول را در جایی مطمئن نگهداری کنید.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
هادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خب کسی که توی بورس ضرر کنه، نمیتونه قسطش رو پرداخت کنه، سر موعد هم وامش رو بهش پس نمیدن مثلن من صد میلیون از مستاجر گرفتم باید سر سال بهش پس بدم میبرم بانک و بانک به من 100تومن میده و باید هر ماه 10 میلیون قسط بذم 100 تومن که بانک داده رو میبرم توی بورس، ماه پنجم توی بورس ضرر میکنم، از ماه پنجم تا دوازدهم ماهی ده میلیون از کجا بیاره بده؟ خب سر سال میشه ، مستاجر ۱۰۰میلیون رو میخاد، بانک هم میگه تا قسطات ندی بهت پول رو نمیدم نویسنده این متن کیه؟

عبدالمجید موسوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام،در ارتباط با وام با سود یک درصد،اصلا معنایی ندارداگرکسی مبلغی پول داشته باشدمی تواند سپرده ثابت یک ساله در یکی از بانکها بگذاردوبین ۱۶ تا ۱۸ درصد سود بگیرد. باتشکرموفق باشید

حمید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چه فرقی می‌کنه همون پولمون بدیم در عوضش وام بگیریم .همون پول زیر سرمون باشه خیالمون راحتره.ممنون از پیشنهادتون

منوچهر خلیلی منجزی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با عرض سلام پس چرا همین وام رو نمیدین ب مستاجری مثل من ک ن زمینی و ن ماشینی و ن خونه ای دارم ک مسکن مهر زندگی میکنم و کرایه خونه و قسط وام ازدواجم عقب افتاده خدایا خودت کمک کن ک فقط امیدم ب خداست

رضا رضایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اون بنده خدایی که مثلا صد میلیون گذاشته بانک صد میلیونم وام گرفته تو بورس سرمایه گذاری کرده،حالا بورس افت کرده صد میلیونش شده پنجاه میلیون حالا از کجا بیاره پنجاه میلیون بذاره رو اون پنجاه میلیون بشه صد میلیون!! بانک که تا قسط تموم نشه پولت برنمیگردونه.

محمد کاظمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.وقتی موعد پول پیشکه رسید.باید پول رو از حساب برداری.وبانک هم تا وام‌را تسویه نکنی اجاره برداشت نمیدهد.لطفا اطلاعات درست ارایه دهید.این نوع وام به درد هیچ قشری نمیخورد.

لیدا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چه ایده به اساسی کسی 150 میلیون پول داشته باشه میزاره بانک سودشو میگیره چرا بیاد اینکارو انجام بده که خودشو در گیر بدهی به بانک بکنه

کامران
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

عشقم؛سر سال مستاجر بخواد بره پولشُ اقوام شما میده بدم بش بره؟پولی که بانک بلوکه میکنه تا آخرِ تسویه وام مسدودِ. قشنگم،مسدود میدونی یعنی چی؟!

محمد سالاروند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اینجا قطعا بانک ذینفع است ، بانک هیچ مبلغی پرداخت نمیکند، اقساط ماهانه ای که مشتری پرداخت میکند رو سر سال به خود مشتری بعنوان اصل سپرده پرداخت میکند 😂 سود این پولهایی ک مشتری ماهانه بعنوان مثلا قسط پرداخت میکنه ب جیب کی میره ؟! خود بانک !

محمد قانع
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آقا به این بانکها بگید بیان من وام با این شرایط بهشون بدم بدون ضامن تازه من خودم ضمانت بهشون میدم با سود نیم درصد اصلا اگر ازشون خوشم آمد سود هم نمیگیرم ازشون.واقعا پیدا میشه کسی که اینقدر دانشمند باشه که بتونه ارزش این وام رو درک کنه؟فکر میکردم حد اقل بانکها راهکارهای مناسبی برای کسب در آمد داشته باشند نه اینکه با سرمایه خود شخص به خود شخص وام بدهند سود هم بگیرند و منت هم بگذارند که سود کمی دریافت میکنند.

ف اکبری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام میتوانید باخیال راحت لز طریق ادارات به کارکنان دولت بدهید از حقوقشان کسر کنید با ضامن همکارشان طی قرارداد تعهد اداری

عبدالقادر پروند بوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این وام به درد هیچ کس نمیخورمثلن اگه ۱۵۰ملیون توبانک باشه ماهی دوونیم سود داره درحالی که بانک پولتو میگیره ماهیانه هم قسط ازت میگیره ماهی ۲ونیم سودپولته ماهی ۲ونیم هم قسط میدی ۵ملیون هرماه ازجیبت میره پول خودت هم بعد۵سال ارزشی نداره درواقع همون پول خودت دستته با این تفاوت که ماهی ۲ونیم ملیون باید هم قسط بدی

ابراهیم قربی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کسیکه ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ پول دارد،و توان پرداخت قسط ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان ماهانه را دارد.چه لزومی دارد وام یک درصد بگیرد و سود هم بدهد.بهتر است پولش را خرج کند.و تا پنج سال ماهیانه ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان را در بانک با سود ۸٪ یا صندوقهای درآمد ثابت بدون ریسک با سود میانگین ۱۸٪ واریز کند و در آخر سود قابل توجهی هم کسب کند.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها