جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

بانک مهر ایران به مدافعان سلامت وام می‌دهد

24 خرداد 1401
بانک مهر ایران به مدافعان سلامت وام می‌دهد

بانک اول - به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت بهداشت،  مراسم امضای تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و بانک قرض الحسنه مهر ایران امروز با حضور علیرضا رئیس، معاون بهداشت وزارت بهداشت و مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران برگزار شد.

بر اساس این تفاهمنامه وزارت بهداشت و بانک مهر ایران در زمینه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، حمایت از اجرای طرح بهداشتی شهید قاسم سلیمانی و پرداخت وام قرض الحسنه به کارکنان نظام سلامت همکاری می کنند.  

مطابق این تفاهمنامه وزارت بهداشت اسامی افراد واجد شرایط را به بانک معرفی می کند و بانک طرف قرارداد نیز با استقرار نماینده خود در دانشگاه های علوم پزشکی برای پرداخت تسهیلات اقدام می کند.

بر اساس این تفاهمنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت مرتبط با بیماری کووید-۱۹ که از سوی دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی معرفی می شوند براساس ضوابط بانک با سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۴ ماهه و کارمزد ۴ درصد در سال به طوری که در مجموع از ۲.۲۰۰ میلیارد ریال تجاوز نکند، انجام می شود.

همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور تهیه اقلام مورد نیاز رسیدگی به بیماران کرونا برای خرید هزار دستگاه کپسول اکسیژن، هزار و ۳۵ دستگاه دستگاه ضدعفونی کننده یو وی، ۶ هزار و ۱۸۰ دستگاه تب سنج لیزری، و ۶ هزار و ۱۸۰ دستگاه پالس اکسی متر(بررسی میزان اکسیژن خون)  برای استقرار در پایگاه های سلامت شهری و استفاده تیم های بهداشت با وزارت بهداشت همکاری می کند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها