شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / تغییر محسوسی در بازار ایجاد نمی‌شود

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / تغییر محسوسی در بازار ایجاد نمی‌شود

به گزارش بانک اول در حالی که پیش‌بینی‌ها از بازار امروز نشان می‎‌داد بازار مثبت و متعادل باشد اما ریزش ۱۳ هزار واحدی شاخص کل، روند بازار را منفی و نزولی کرد و عمده نمادهای شاخص‌ساز در صف فروش قفل شدند. این در حالی است که در هفته گذشته شاهد رشد بسیاری از نمادها در بازار بودیم. نمادهای بانکی و خودرویی که به نظر می‌رسید با سیگنال‌های مثبت کاهش قیمت دلار و مذاکرات برجام تحرکات مثبتی را داشته باشند،امروز در محدوده منفی و نزدیک به صفر تابلو معامله شدند.

در خصوص روند بازار در فردا و روزهای آتی هفته، نیما آگاهی کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا آخر هفته روند بازار منفی باشد و تغییری در شاخص کل ایجاد نشود.

این کارشناس بازار درباره گروه‌هایی که می‌توانند در بازار فردا روند حرکتی مثبتی داشته باشند، اعلام کرد: صنعت و گروه خاصی تا آخر این هفته مثبت نخواهد شد چرا مه کاهش نرخ دلار و مذاکرات برجام سیگنال‌های منفی به بازار مخابره کرده‌اند.

این کارشناس بازار درباره واکنش عکس گروه بانکی و خودرویی به کاهش نرخ دلار و مثبت نشدن این سهم‌ها در بازار گفت: این گروه‌ها تا پیش از این واکنش سنتی به اخبار تغییر قیمت دلار داشتند اما در حال حاضر عملکرد آنها تغییر کرده و واکنش‌های قبلی را به اخبار نشان نمی‌دهند.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها