پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر از روند قیمت ها

24 خرداد 1401
 پیش بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر از روند قیمت ها

به گزارش بانک اول ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم نسبت به آخرین معاملات روز گذشته حدود ۵۰ هزار تومان کاهش داشت  و با نرخ ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

محمدولی ادامه داد: قیمت هر اونس طلا امروز نسبت به روز گذشته حدود ۲۰ دلار گران شد و به هزارو  ۷۸۴ دلار رسید.

وی بیان کرد: مهم‌ترین عامل کاهش قیمت‌ها در بازارهای داخلی به خصوص در تهران، کاهش ناگهانی نرخ دلار است چرا که قیمت اونس جهانی به عنوان یک اهرم تاثیر گذار دیگر، نسبت به چند روز گذشته افزایش پیدا کرده است.

 محمدولی ادامه داد: البته سرعت کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه نسبت به چند روز گذشته کاهش پیدا کرده و امروز در اکثر ساعات شاهد ثبات قیمت بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۴۰ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۹ میلیون و۵۷۰  هزار تومان، طرح قدیم ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازارهای داخلی معامله شد.

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها