پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر جدید از عرضه خودرو در بورس

24 خرداد 1401
 خبر جدید از عرضه خودرو در بورس

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم ، علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو پس از ارجاع از جلسه علنی در این کمیسیون،گفت: پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه کمیسیون یک جلسه برای تعیین تکلیف و بررسی این طرح و به ویژه تصمیم گیری درباره عرضه خودرو در بورس برگزار کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیسیون پیرامون ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو و اصلاح آن که درباره نحوه عرضه و قیمت گذاری خودرو است، گفت‌وگو کردند اما به جمع بندی نهایی نرسیدند که مقرر شد در این باره در جلسه بعدی یعنی پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تصمیم گیری شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد:پس از اصلاح ماده 4، طح ساماندهی صنعت خودرو و تصویب آن در کمیسیون ، طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

اخبار مرتبط
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.
برخلاف شرکت فودای که از چهار موتور مختلف برای پیکاپ فودای F22 خودش استفاده کرده، اما شرکت دایون، پیکاپ V5 خود را فقط با دو موتور در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که هردوی آنها از نوع توربوشارژ هستند و گیربکس 6 دنده دستی دارند اما یکی از آنها دیزلی است و دیگری بنزینی.
شادی مالکی در این باره گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، کلیه مالکان ‌تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند. وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها