ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

24 خرداد 1401
بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار

به گزارش بانک اول، سازمان تامین اجتماعی با بیمه زنان خانه‌دار به آنها این امکان را می‌دهد که برای آینده خود و فرزندانشان تصویر روشن‌تری بسازند و در طول مدت بیمه خود از مزایا و حمایت آن بهره‌مند شوند. اگر شما هم یکی از زنان خانه‌دار هستید که به فکر داشتن بیمه افتاده‌اید، می‌توانید با مطالعه این مطلب از نحوه ثبت‌نام و آگاهی از شرایط بیمه اطلاع پیدا کنید.

 

شرط استفاده از بیمه خانه داری

بیمه زنان خانه‌دار مانند سایر بیمه‌ها شرایطی دارد. یکی از این شروط، داشتن حداقل سن از ۱۸ تا ۵۰ سال است. اما اگر فردی بالای ۵۰ سال داشته باشد، باید حداقل ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی داشته باشد.

در صورت فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن، بهره‌مندی از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قرارداد و استفاده از دفترچه بیمه درمانی در صورت واریزکردن حق سرانه درمان شامل بیمه از کارافتادگی می‌شود. نکته‌ای که باید اینجا به آن پرداخت این است که، خانم‌های خانه‌دار نمی‌توانند از بیمه برای تعهدات کوتاهی نظیر ازدواج، ایام بارداری و …  با وجود ثبت نام بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

زنان خانه‌دار با گذشت ۲۰ سال از سابقه پرداخت بیمه می‌توانند بازنشسته شوند، همچنین با پرداخت سرانه حق درمان، فرزندان خود را نیز بیمه درمانی کنند.

بیمه فرانشیز یا حق خسارت برای خدمات درمانی بستری ۱۰ درصد و برای خدمات پزشکی سرپایی ۳۰ درصد است.

 

نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار

به همراه داشتن اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات آن، کارت ملی و کپی از آن، یک قطعه عکس سه در چهار، پرکردن فرم بیمه زنان خانه‌دار، انتخاب نوع درصد بیمه به صورت ۱۲،۱۴،۱۸ درصد و انتخاب گزینه درمان برای دریافت دفترچه بیمه، از شرایط ثبت‌نام این بیمه است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری بیمه تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود، اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

 بازنشستگی در بیمه تامین اجتماعی زنان چگونه است؟

اگر فرد بیمه شده، نوع ۱۲ درصد را انتخاب کرده باشد و قبل از بازنشستکی فوت کند، خانواده وی نمی‌توانند از حق مستمری استفاده کنند. اما اگر بعد از بازنشستگی فوت کند، شرایط برعکس خواهد بود.

بیمه شده ۱۴ و ۱۸ درصد چه قبل از بازنشستگی و یا بعد از آن فوت کند، خانواده وی شامل حق دریافت حقوق مستمری می‌شوند تا از خدمات درمانی و سایر مزایای آن استفاده کنند.

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها