شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر خوش برای ثبت نام کنندگان مسکن ملی

24 خرداد 1401
 خبر خوش برای ثبت نام کنندگان مسکن ملی

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده  اظهار کرد: به زودی مرحله دوم افتتاح تعدادی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را خوهیم داشت و هم اکنون در حال جمع بندی اعداد  و ارقام هستیم.

وی افزود: برنامه ریزی شده که تا پایان دولت چند مرحله افتتاح مسکن ملی داشته باشیم تا انشاءالله به یک عدد خوب در این زمینه برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۳۰ هزار واحد اقدام ملی مسکن در دست اجرا است و این عدد دائما افزایش پیدا می‌کند.

 

محمودزاده درباره پدیده خرید و فروش واحدهای اقدام ملی مسکن در فضای مجازی و برخی دفاتر املاک گفت: کسانی که واحدها را خریداری کنند متضرر می شوند؛ زیرا در نهایت واحد مسکونی به شخصی که اسم‌نویسی کرده واگذار می شود. این اقدام غیرقانونی است و اگر مصادیقی در این خصوص دیده شود از طریق اصناف مرتبط برخورد می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کسانی که فرم «ج» آنها سبز است نیازی به خرید امتیاز ندارند؛ زیرا وزارت راه و شهرسازی به هر میزان که درخواست برای مسکن ملی وجود داشته باشد، پاسخگوی نیاز هموطنان خواهد بود.

 

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود ۲۵ درصد اعلام کرده‌اند و اسلامی قول داده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح شود. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های زمستان ۱۳۹۹ به حدود ۴.۹ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. در صورت خالی شدن ظرفیت یا تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد./ايسنا

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سمیرا سلطانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آیا دولت برای تحویل مسکن مهر هم که مردم ۱۰ ساله ثبت نام کردن و سرکارن هم برنامه ای داره ، بعد ۱۰ سال که از ثبت نام ما گذشته واحد واگذار شده به ما به مرحله گچ و خاک هم نرسیده الان دو ساله که یک آجر هم بهش اضافه نشده این وضعیت رو کی پاسخگوئه دولتی که فقط داره برای خودشیرینی چند صد واحد مسکن ملی رو زود تحویل میده و مابقی باید بمونن تو خماری تحویل واحدشون واقعا متاسفم که دارم فقط وعده و وعیدهای پوچ مسئولین بی مسئولیت که باعث شده جوونای مملکت سرخورده و از زندگی بیزار بشن و امید به زندگی همین جور هر روز کمتر و کمتر بشه

عدل شجاعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

والا ما در شهر بهبهان درست روز یکم آبان یعنی بعداز 10ماه ثبت نام پیامکی ،،تشکیل پرونده دادیم ،گفتن بزودی پیامک واریز وجه براتون میاد اما تاکنون هیچ اقدامی دراینخصوص نشد .

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها