جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

شرایط وام سهام عدالت بانک ملی + سایت ثبت نام

24 خرداد 1401
شرایط وام سهام عدالت بانک ملی + سایت ثبت نام

به گزارش بانک اول وام سهام عدالت فرصتی است که از سوی بانک مرکزی برای دارندگان سهام عدالت در نظر گرفته شده است. بر این اساس دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی می توانند تا سقف 14 میلیون تومام و دارندگان سهام عدالت 500 هزار تومانی می توانند تا سقف 7 میلیون تومان وام دریافت کنند. اما نکته قابل توجه این است که این وام در قالب کارت های اعتباری به مشمولان پرداخت می شود.

یکی از هدف های پرداخت این وام از سوی دولت افزایش نقدینگی سهامداران عدالت است.علاوه براین در حال حاضر دو بانک ملی و تجارت زیر ساخت های لازم برای اعطای این وام را تهیه کرده‌اند. بامک ملی از اسفند 99 اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کرده است.

نکته نخست این که افراد متقاضی باید ابتدا باید در بانک ملی حساب داشته باشند و پس از ان از طریق اپلیکیشن های بامک اقدام به ثبت درخواست خود کنند. البته نکته مهم این است که سهامداران باید حتما کارت ملی جدید داشته باشند. همچنین همه سهامداران عدالت، که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند همچنین باید حتما در سامانه سجام به نشانی https://www.sejam.ir ثبت نام کنند و احراز هویت شوند و بعد در بانک ثبت نام کنند. مشمولان سهام عدالت، که شرایط عمومی دریافت تسهیلات را در بانک‌ها دارند، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند. علاوه براین نباید سهام عدالت فرد متقاضی توقیف شده باشد.

 برای دریافت کارت اعتباری از بانک ملی، مشمولان مستقیم باید بانک ملی را به عنوان کارگزار خود انتخاب کنند (می‌توانند از طریق تغییر کارگزار ناظر این کار را انجام دهند) سپس می‌توانند تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت خود را تسهیلات کارت اعتباری (دو میلیون تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان) درخواست کنند.

 با توجه به زمان معاملاتی بورس، افرادی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند حتما در روز‌های کاری و در ساعت ۸ صبح تا ۱۶ اقدام به ثبت نام کنند تا فرایند توثیق سهام، سریع‌تر انجام شود.

چه کسانی نمی‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند؟

البته اگر مشمولان مستقیم، حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند کارت اعتباری را دریاف کنند. همچنین اگر یک مرجع قانونی به شرکت سپرده‌گذاری نامه‌ای بدهد که بر اساس آن سهام فرد توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند. همچنین چنانچه فرد سجامی نشده باشد، احراز هویت نشده است و بنابراین امکان دریافت کارت اعتباری را ندارد.

با وجود آنکه به گفته مسئولان، مذاکرات با ۱۰ بانک برای ارائه خدمت مذکور ادامه دارد اما تا کنون فقط دو بانک ملی و تجارت برای اعطای کارت اعتباری اعلام آمادگی کرده‌اند. مشمولان در مرحله نخست حتما باید در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir ثبت‌نام کرده باشند تا اطلاعات هویتی آنها ثبت شده باشد.

تمامی مراحل درخواست و دریافت کارت اعتباری از محل سهام عدالت غیر حضوری بوده و نیازی به مراجعه حضوری به شعب نیست.

بر این اساس، فرد متقاضی باید به یکی از اپلیکیشن های ایوا، بله یا شصت بانک ملی ایران مراجعه کرده و پس از آن گزینه نشان بانک در هر کدام از اپلیکیشن‌ها را انتخاب کند. بعد از آن گزینه هویت‌سنجی را انتخاب و مراحل مربوطه را انجام دهد و سپس باید به نشان اعتباری وارد شده و درخواست تسهیلات کند.

چنانچه متقاضی مایل باشد کارت اعتباری را از بانک تجارت دریافت کند، باید درخواست خود را در اپلیکیشن زمرد بانک تجارت ثبت کند و پس از آن، بانک نسبت به استعلام تعداد سهام عدالت و توثیق آن برای پرداخت تسهیلات اقدام کرده و پس از گذراندن سایر استعلام‌ها، مبلغ تسهیلات، سود تسهیلات، مبلغ اقساط و … را تعیین و به مشتری اعلام و وجه تسهیلات را به شماره حساب متقاضی تسهیلات واریز می‌کند.

 

شرایط بازپرداخت وام

بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری سهام عدالت در اقساط ۳۶ ماهه و با نرخ ۱۸ درصد خواهد بود، البته در صورتی که کل مبلغ تسهیلات تا ۳۶ روز پس از دریافت آن به صورت یکجا بازگردانده شود، سودی به آن تعلق نخواهد گرفت.

 

نکات مهم دریافت کارت اعتباری

مهم‌ترین نکته در دریافت وام سهام عدالت این است که کارت اعتباری فیزیکی نیست بلکه نشان بانک است و جز برای خرید کالاهای داخل فروشگاه طرف قرارداد با بانک استفاده دیگری ندارد و نمی‌توان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

 

باید به این نکته توجه شود که افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند، وام ۱۴ میلیون تومانی و افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند، وام هفت میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. همچنین متقاضیان حتما باید در یکی از بانک‌های ملی و تجارت که درحال حاضر کارت اعتباری می‌دهند، حساب داشته باشند.

 

آیا برای وام سهام عدالت ضامن نیاز است؟

برای دریافت این وام نیازی به وثیقه یا ضامن نیست. تنها ضامن لازم خود سهام عدالت می‌باشد که بانک بر اساس آن قرار است مبلغ وام را پرداخت کند. بنابراین در صورت دریافت وام و ناتوانی در پرداخت اقساط وام، بانک می‌تواند سهام شما را به فروش برساند تا مبلغ وام پرداختی را تسویه کند.

بازپرداخت این وام سه ساله بوده و با سود 18 درصد محاسبه می‌شود. اما برای تشویقی به افرادی که در سی روز نخست دریافت وام، مبلغ پرداختی بانک را تسویه کند هیچ سودی از او دریافت نمی‌شود.

اخذ تسهیلات وام سهام عدالت از بانک، با توجه به در درسترس بودن فقط 60 درصد سهم شرکت‌های استانی قابل دریافت می‌باشد و دریافت تسهیلات با 100 درصد سهام خود فعلا در دسترس نیست. پیش قدم اعطای این تسهیلات بانک تجارت و ملی بین مبالغ 7 تا 13 میلیون تومان است که به صورت کارت اعتباری آن را ارائه می‌دهند.

اخبار مرتبط
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی قربانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام مسئولین محترم لطفا خواهشا یا یه کاری نکنید یا حداقل به درد مردم اضافه نکنید . قراره وام بدید خوب بدید حالا بماند با سهام درگرو هیجده درصد سود بایدپرداخت کنن مردم بیچاره. چندساله سهام درحال اجراهستش ادمایه بدبخت مثل من زیادن که نتونستن ثبت نام کنن یه کارگرم بنای سرساختمون . یه روز سرکارنرم همون روز پول نون ندارم . الان سهام عدالت من کجاس چراااااسمشو گذاشتین سهام عدالت درحالی که اخربی عدالتیه این .دولت محترم رسیدگی کن . باین فروشگاهای که طرف قراردادن صحبت کنید اجناسشون به قیمت چندین برابر نفروشن به مردم . این پول اون بدبختی که الان مجبوره خرید بکنه باید پسش بده نتونه پس بده کل سهامش دولت میفروشه تابدهیشو برداره . لااقل چندناظر بزارید داخل فروشگاه قیمتارو چندین باربر ندن به مردم . کارگر ساختمون بدون سهام چرااااا دردمو به کی بگم اخه

امبن هابزدد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

۱۸ درصد فکر کنم ماهانه است چون ما قسط بندی کردیم بجای ۷۰ هزار۹۹هزاروهشتصد میگیره

الناز
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خسته نباشن. وام سود ۱۸ درصد دارن میدن اونم با سهام‌خودت که گرو اوناس، بعد فقط میتونی از جاهایی ک اونا میگن و چیزایی که اونا میگن خرید کنی، بعد جالبیش اینه میگه برای تشویق ب کسایی که تا سی روز تسویه کنن سود تعلق نمیگیره!!! ورشکست نشین یوقت!! اونی که می‌تونه تو سی روز برگردونه مرض داره بیاد با کلی دنگ و فنگ از شما وام بگیره ک تازه فقط بتونه هرچی شما میگین باهاش بگیره؟؟؟

محمد رضا قاسم زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام به کانال خوب بانک اول ،،،ببخشید شما یک رسانه خوب وملی هستید لطف کنید به دولت یک نظر بنویسد که دولت جان اگه ضامنی یا سندی خلاصه رودروایسی نکنه بگه ای سهام دار بدبخت جور کنه، الان ۱۴ساله ثبت نام کردیم عمرمان تمام شد الان دولت بعد چندین سال کارت ملی جدید میخواد که ما دوساله بازم ثبت نام کردیم هنوز نیامده، یک سطر بنویسید مردمو مسخره نکن هی کارت میدیم پول میدیم بسه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها