پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

جزئیات افزایش ۵۰ و ۱۰۰ درصدی حقوق بازنشستگان در احکام ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
 جزئیات افزایش ۵۰ و ۱۰۰ درصدی حقوق بازنشستگان در احکام ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول، با بیان اینکه مستمری برخی از بازنشستگان میانه‌بگیر تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، افزود: «برای نمونه فردی که در سال ۷۲ با سقف مستمری بازنشسته شده، پس از اعمال ماده ۹۶ قانونی تامین اجتماعی (افزایش سنواتی) و دو مرحله متناسب‌سازی تا ۱۰۰ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش مستمری داشته است.» 

وی افزود: «به صورت کلی بازنشستگانی که با سقف مستمری بازنشسته شده بودند، اما تا پیش از اصلاح احکام ۳ تا ۴ برابر حداقل مستمری را دریافت می‌کردند، تا ۱۰۰ درصد افزایش مستمری را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند. برای نمونه یک عده از این گروه بازنشستگان که ۵ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کردند، پس از اصلاح احکام، در اردیبهشت ماه ۱۰ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کنند.» 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با بیان اینکه بازنشستگان حداقلی‌بگیر سال‌های ۹۵ تا ۹۹ به دلیل اینکه ضریب چندانی در سال برقراری مستمری خود نسبت به سال جاری نداشته‌اند، مستمری پایینی دریافت می‌کردند، گفت: «این گروه از بازنشستگان شاهد افزایش ۵۰ درصد مستمری، ناشی از اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی (افزایش سنواتی) و افزایش ناشی از متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰ هستند.» 

دهقان‌کیا افزود: «البته پیشنهاد اولیه، ۴۵ درصد افزایش نسبت به اسفند ماه بود، اما در نهایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با ۵۰ درصد افزایش مستمری این گروه از بازنشستگان نسبت به سال ۹۹ موافقت کرد؛ البته این ۵۰ درصد افزایش مربوط به پایه‌ی مستمری نیست و بر روی جمع مستمری و مزایا اعمال می‌شود.» 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با اشاره به منفک بودن افزایش‌های ناشی از متناسب‌سازی در حکم ترمیمی اردیبهشت ۱۴۰۰، گفت: «سازمان تامین اجتماعی برای مشخص شدن میزان افزایش‌ها در هر یک از ردیف‌های افزایشی، جدول را منفک کرده است، اما از ماه‌های بعد، تمام این موارد در مستمری قرار می‌گیرد.»/ایلنا

اخبار مرتبط
از بین تمام ایده‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک از خودرو‌های تسلا گرفته تا موشک‌های اسپیس ایکس، تصاحب توئیتر، برنامه‌های استعمار مریخ شاید شرکت مخفی تراشه‌های مغزی او با نام "نورالینک" خطرناک‌ترین آن‌ها باشد. نورالینک برای چه به وجود آمده است؟
گم کردن یا دزدیده شدن گوشی، تبلت یا لپ تاپ همیشه پر استرس و ناراحت کننده است اما خوشبختانه ابزارها و روش‌هایی وجود دارد تا صاحبان آن‌ها بتوانند دستگاه الکترونیکی خود را ردیابی و در نهایت پیدا کنند.
نرخ بلیت ورودی موزه ها، بناها و پایگاه‌های تاریخی تا پایان سال گذشته برای شهروندان ایرانی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان بود، که از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این بها برای اتباع خارجی نیز از ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها، گروه‌هایی را که مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها می‌شوند، اعلام کرد.
در واقع مالیات ارزش‌افزوده یک نوع مالیات غیرمستقیم است که بر ارزش خلق شده‌ی کالا اعمال می‌شود. مالیاتی که بر ارزش‌افزوده لحاظ می‌شود در نهایت توسط خریدار پرداخت می‌شود و عمده‌فروشان، تولیدکنندگان و تمام افراد حاضر در زنجیره تولید هر کدام در مرحله‌ای با توجه به ارزشی که به محصول اضافه می‌کنند، موجب افزایش پلکانی این مالیات روی محصول نهایی می‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها