شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش یافت

24 خرداد 1401
سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش یافت

بانک اول - به گزارش روز پنجشنبه از وزارت راه و شهرسازی، «عباس شفیعی» افزود: هیات وزیران در جلسه پنجم اردیبهشت‌ماه خود بنا بر پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) سقف تسهیلات یارانه‌ای (سود ۹ درصد) موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده را در کلانشهرها از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش داد.

وی گفت: همچنین علاوه بر این تسهیلات، از محل منابع بانک مسکن (بانک عامل) در کلانشهرها مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه‌داد: به موجب این مصوبه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه اسکان موقت موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه یاد شده، شرکت بازآفرینی شهری ایران این امکان را دارد تا نسبت به اعطای تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق کمتر برخوردار مرزی با نرخ چهار درصد از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها اقدام کند.

به گفته شفیعی، تسهیلات مذکور به‌زودی با اصلاح قرارداد عاملیت با بانک عامل (بانک مسکن) و اصلاح تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه در شعب بانک مسکن قابل دریافت خواهد بود.

 پیشتر یک عضو هیات مدیره بانک مسکن اعلام‌کرد: یک هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ۲۰ هزار و ۲۹۵ واحد در بافت‌های فرسوده پرداخت شده است./ایرنا

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها