ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

دلار ۲۰ هزار تومانی در بورس پیش خور شده است؟

24 خرداد 1401
دلار ۲۰ هزار تومانی در بورس پیش خور شده است؟

به گزارش بانک اول، سخت است که بپذیریم قیمت کنونی سهام ها در بورس باز هم حباب دارد اما رفتار معامله گران چاره ای جز پذیرش این واقعیت باقی نمی گذارد. حتی در روزهایی که شاخص کل بازار سبز است اکثریت سهام صف فروش و قرمزپوش هستند و این نشان می دهد شاخص کل بورس با حمایت حقوقی ها از چند سهم شاخص ساز مثبت شده و کلیت بازار تمایلی به پیروی از این سهم ها ندارد.

امروز فعالان بازار سهام انتظار کاهش شاخص را داشتند و علت نیز اخبار رسیده از بازار ارز بود. دلار امروز به کانال ۲۰ هزار تومانی سقوط کرد و عکس العمل بورس قاعدتا باید ریزش شدیدتر را ایجاد می کرد اما این اتفاق نیفتاد. برخی کارشناسان معتقدند بورس دیگر به سقوط دلار به کانال ۲۰ هزار تومان و کانال های پائین تر –  مثلا تا حدود ۱۸ هزار تومان – واکنش منفی چندانی نشان نخواهد داد چرا که طی هفته ای اخیر با ریزش های پی در پی ، دلار ۲۰ هزار تومانی و حتی دلار ۱۸ هزار تومانی در بورس پیش خور شده است.

صف طویل نمادهای دارای صف فروش

فرارو از وضعیت صف های فروش بازار این گونه گزارش داده است؛ رقابت بین سه نماد کویر، بنو و سمگا در  صدر فهرست سنگین‌ترین صف‌های فروش، امروز با پیروزی کویر به پایان رسید. ارزش صف فروش کویر در ساعاتی پایانی معاملات حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بود. پشت سر او بنو با صف فروش ۱۳۸ میلیاردی و سمگا با صف فروش ۱۲۹ میلیاردی ایستاده‌اند. غصینو، فرزین، رافزا، کزغال، گدنا، کمرجان، فرابورس، کلر و ثعمرا در بازار فرابورس و قثابت، خزر، های‌وب، سنیر، کاذر، سصفها، خنصیر، برکت، کسرا، سبهان، سدور، کطبس، کلوند، حپترو، کاما، ثنوسا، غدام و … در بازار بورس از دیگر نماد‌های دارای صف فروش سنگین با ارزش بالای ۳۰ میلیارد تومان هستند.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.
معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در پی اتفاقات نظامی شب گذشته، با تشکیل بیش از ۳.۱ هزار میلیارد تومان صف فروش آغاز شده است. جمع ارزش صفوف خرید در بورس تنها ۶۰ میلیارد تومان است. تا این لحظه که ۱۳ دقیقه از آغاز معاملات گذشته، شاخص کل با ریزش ۳۸۴۱ واحدی به دو میلیون و ۲۰۴ هزار واحد رسیده و تاکنون ۱۱ هزار و ۷۵۷ معامله انجام شده است. نمادهای فولاد، فملی، وبملت، شبندر، وتجارت، کگل و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص به جای گذاشتند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها