پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

ایران خودرو مشخصات رانا پلاس پانوراما ۶ دنده را رسماً اعلام کرد+تصویر

24 خرداد 1401
 ایران خودرو مشخصات رانا پلاس پانوراما ۶ دنده را رسماً اعلام کرد+تصویر

به گزارش بانک اول گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما (سقف شیشه‌ای) را با جعبه دنده ۶ سرعته دستی بر روی وبسایت خود بارگذاری کرد. گفته می‌شود که در هفته‌های آتی، نسخه جدید این سدان کلاس B به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

رانا پلاس پانوراما ۶ دنده با کد کلاس ۶۱۵۰۲ در کارخانه ایران خودرو تولید می‌شود و در بحث قوای محرکه تفاوت‌های قابل توجهی با رانا پلاس ۶۱۰۱۵ دارد.

رانا پلاس پانوراما

نسخه جدید این سدان ملی به پیشرانه TU۵ پلاس مجهز است که به گفته ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر برای رانا پلاس پانوراما ۶ دنده تولید می‌کند. پیش از این گفته می‌شد که TU۵ پلاس بر روی تارا و رانا پلاس ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر دارند. اما گویا در تطبیق نهایی اسب بخار بیشتری از این پیشرانه استخراج شده و از سویی با کاهش ۶ نیوتن متر گشتاور نسبت به EC۵ و TU۵ پلاس اولیه، بازه بهره برداری از گشتاور بهبود پیدا کرده است.

سیستم انتقال قدرت رانا پلاس پانوراما از نوع ۶ دنده دستی (MT۶) است که در شرکت نیرو محرکه تولید می‌شود. ضرایب دنده‌های این سیستم انتقال قدرت به شرح زیر است:

دنده یک: ۳٫۵۸

دنده دو: ۲٫۰۴

دنده سه: ۱٫۲۹

دنده چهار: ۰٫۹۷

دنده پنج: ۰٫۷۶

دنده شش: ۰٫۶۰

دنده عقب: ۴٫۱۷

در مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما ۶ دنده اعلام شده است که این خودرو به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، فرمان کمکی برقی، سقف شیشه‌ای ثابت با سایه بان دستی (مشابه به پژو ۲۰۷ i و پژو ۲۰۷ i صندوق دار)، تهویه دستی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است.

آن طور که گفته می‌شود، فعلاً تولید اولیه رانا پلاس با ویژگی‌های جدید در کارخانه ایران خودرو آغاز شده است و احتمالاً این خودرو در تابستان ۱۴۰۰ عرضه رانا پلاس پانوراما ۶ دنده دستی را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

 

اخبار مرتبط
شادی مالکی در این باره گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، کلیه مالکان ‌تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند. وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها