پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پیش‌‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ / مسیر بازار با مصوبه‌های جدید تغییر می‌کند

24 خرداد 1401
پیش‌‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ / مسیر بازار با مصوبه‌های جدید تغییر می‌کند

به گزارش بانک اول در روزهای گذشته بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل مختلفی نتوانست با روندی مثبت و متعادل به کار خود ادامه دهد و فقط در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته رنگ سبز را به خود دید. حالا بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه  منتظر عملیاتی‌شدن  مصوبه‌های جلسه سران قوا است و این امید را به فعالین بازار و سهامداران داده است که وضعیت بازار با تزریق نقدینگی و تصمیمات مبنی بر کاهش صف‌های فروش تغییر می‌کند.

میثم مسلمان‌زاده کارشناس بازار سرمایه در توصیف وضعیت بازار سرمایه گفت: با توجه به اتفاق‌های اخیر در بازار و شوک‌هایی که به بدنه آن وارد شده است، نگاهی کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری اشتباه است و باید با نگاهی بلندمدت به بازار افراد در بازار فعالیت کنند.

وی تشریح کرد: با توجه به ارزندگی قیمت سهم‌ها، کاهش نرخ دلار و افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی بازار در حال حاضر در وضعیت حساسی به لحاظ ارزندگی قرار گرفته است.

وی درباره وضعیت بازار گفت: ریزش‌های ماه‌های گذشته در بازار باعث شده است که بسیاری از سهم‌ها به لحاظ p/e جذاب برای سرمایه‌گذاری باشند. حال با توجه به این فاکتورها و تصمیم‌های اخیر جلسه سران قوا و تصویب بسته ۷+۳ به مرور و تا پایان انتخابات ممکن است هیجانات کاذب از بازار تخلیه شود و بازار به تعادل برسد.

مسلمان‌زاده درباره پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده گفت: به نظر می‌رسد بازار منفی باشد اما نسبت به هفته گذشته وضعیت بهتری را خواهد داشت زیرا هیجانات تا حدی از بازار خارج شده‌اند اما تا زمانی که حمایت‌ها از بازار عملی نشود بازار با همین وضعیت نوسانی ادامه می‌دهد. وی اظهار کرد: سهم‌های کوچک که از ازرندگی خوبی برخوردار هستند در وضعیت فعلی نیاز به حمایت دارند و همین سهم‌های کوچک می‌توانند روند بازار را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: در هفته آینده گروهای فلزی و معدنی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی، گروه‌های بانکی با توجه به افزایش ۴۰ درصدی در نرخ تسعیر ارز و گروه پترو پالایشی با وجود افزایش قیمت نفت می‌توانند از گروه‌های پیش‌رو باشند.

وی در پایان درباره تاثیر دامنه نوسان در بازار گفت: در حال حاضر حذف دامنه نوسان با توجه به نبود نقدینگی در بازار و صف‌های فروش کار درستی نیست اما اگر دامنه نوسان به حالت چند سال گذشته خود یعنی مثبت و منفی ۲ و متفارن برسد بازار وضعیت بهتری را تجربه می‌کند.

 

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها