پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

رضایی: مشکلات شما با حرف درمانی حل نمی‌شود / انتقاد کاندیداها به شیوه مناظره

24 خرداد 1401
رضایی: مشکلات شما با حرف درمانی حل نمی‌شود / انتقاد کاندیداها به شیوه مناظره

به گزارش بانک اول دومین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۷ آغاز شد. هفت نامزد ریاست جمهوری با نام‌های سعید جلیلی، محسن رضایی، ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی در این مناظره حضور دارند.

پیش از آغاز مناظره با انجام یک مراسم قرعه کشی، شماره صندلی هر یک از نامزدها مشخص شد. براین اساس ترتیب صندلی مناظره نامزدها بر اساس قرعه‌کشی به این صورت شکل گرفت، محسن رضایی صندلی شماره یک، علیرضا زاکانی صندلی شماره دو، محسن مهرعلیزاده صندلی شماره سه، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی صندلی شماره چهار، سعید جلیلی صندلی شماره پنج، سید ابراهیم رئیسی صندلی شماره شش و عبدالناصر همتی صندلی شماره هفت.

پاسخ سید ابراهیم رئیسی به سوال درباره «فاصله طبقاتی»

سید ابراهیم رئیسی در دومین مناظره نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: از حق دفاع خود گذشتم. مردم خود قضاوت می‌کنند.در بخشنامه‌های حقوقی کارکنان دولت تجدید نظر می کنیم. ظرفیت ها در کشور باید بر اساس عدالت توزیع شود، امیدوارم آنچه در این مناظره است بر اساس اخلاق باشد. فاصله طبقاتی محصول سیاست‌های نادرست اقتصادی است.

پاسخ محسن رضایی به سوالی درباره راهکارهای افزایش امید در بین جوانان

محسن رضایی در دومین مناظره نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: مشکلات شما با حرف مفت حل نمی‌شود، مشکلات شما با حرف درمانی حل نمی‌شود. به قول آن دانشجوی دست فروش شیمی دانشگاه تهران ما امید می‌خوریم. حرف راستی در مناظره قبلی گفته شد کسانی که نمی‌خواهند تا پایان بمانند اعلام کنند. در مناظره قبلی از یاران و امید به ایران صحبت کردم، می‌خواهم از تمامی اقوام ایرانی صحبت کنم. من افتخار می‌کنم که زاگرسی و لر هستم. من به ملت ایران قول میدهم سال ۱۴۰۰ سال گشایش ایران است. ما لبخند را به چهره مردم ایران برمیگردانیم.

پاسخ سعید جلیلی به سوالی در مورد عوامل افزایش اعتماد مردم به دولت

سعید جلیلی در دومین مناظره نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: اگر می‌خواهیم اعتماد مردم جلب شود حتما باید رفتار مسئولان درست شود، یکی از موضوعاتی که مانع اصلاح امور می شود فرهنگ غلط سیاسی است که در نظام اداری وجود دارد و این یک موضوع فراگیر است و مربوط به یک جناح نیست. اگر از ساختار اداری و اجرایی کشور این فرهنگ را پاک نکنیم ظرفیت و توانمندی کشور دیده نخواهد شد، اگر در فرهنگ سیاسی کشور نمایش جای کار واقعی را گرفت نمی‌توان انتظار داشت کارها جلو رود، با نمایش کشور پیش نمی‌رود.

 

پاسخ محسن مهرعلیزاده به سوالی درباره برجام، عهدشکنی آمریکا، راستی آزمایی و لغو تحریم‌ها

محسن مهرعلیزاده در دومین مناظره نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: من نمی‌دانم آقای رئیسی کدام بی‌احترامی را می گوید و هیچ کس بی احترامی به او نکرده است.‌ ما آذری زبان نداریم بلکه آنها ترک زبان هستند. اگر من مطالبی درباره مدارک رئیسی گفتم درست بود و او شش کلاس درس کلاسیک بیشتر نخوانده است. ۲ روز پیش صدا و سیما ۵ دقیقه از مستند من را سانسور کرد. آقای رئیسی به چه دلیلی فیلترینگ را پیاپی در جامعه جا انداختید.

پاسخ عبدالناصر همتی به سوالی درباره تناسب آموزش با نیازهای واقعی اقتصاد و اشتغال

عبدالناصر همتی در دومین مناظره نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: به شیوه مناظره انتقاد دارم زیرا کاملا شبیه مسابقه هفتگی شده است. برای اینکه مردم مواضع ما را بدانند بهتر بود سوالات بهتری مطرح می‌شد. انحصار، عامل اصلی فساد و ناکارآمدی است. انتخاب فعلی انتخاب بین بد و بدتر و خوب و خوب تر نیست. بلکه انتخاب بین کسانی است که می‌خواهند درهای کنش گری جامعه و مردم را ببندند.

پاسخ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به سوالی درباره هماهنگی میان‌بخشی دولت

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دومین مناظره نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: یکی از مشکلاتی که ما در نظام اداری کشور داریم، نحوه تقسیم وظایف است که نهادها، وزارتخانه ها و شوراهایی را شامل می شود که به صورت همزمان یک هدف را دنبال می‌کنند. ما ۳۸ سازمان فعال در حوزه فرهنگی داریم که همین وضع در حوزه‌های دیگر هم وجود دارد. ما باید بازطراحی جدیدی برای حکمرانی دولت انجام دهیم.

پاسخ علیرضا زاکانی به سوالی درباره عوامل کاهش جمعیت و راهکارهای افزایش زادوولد

علیرضا زاکانی در دومین مناظره نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: برای این کار چند سطح برنامه لازم است ۳.۵ میلیون زوج نابارور داریم. تنها ۸۰ مرکز باروری داریم که هزینه گزاف دریافت می‌کنند. ابتدا باید درمان ناباروری بیمه شود و بچه دار شدن آرزو نباشد. در دولت آقای روحانی پوشک بچه ماهی یک میلیون برای پدر و مادر شد، همین دولت بلایی به سر مردم آورد که مجبورند ۲۸ درصد حقوق خود در خارج از تهران و ۵۸ درصد از حقوق خود را در تهران برای مسکن بدهند لذا امیدی برای بچه دار شدن نگذاشته است.

نقد رقبا، رقبا درباره همدیگر چه گفتند؟

بخش دوم مناظره به نقد رقبا مربوط بود و هر کدام از کاندیداهای انتخابات فرصت داشتند تا به نقد سخنان فرد دیگر بپردازند. اولین فرد محسن رضایی بود که به اظهارات مطرح شده در مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئله عدالت نیاز به جراحی‌های بزرگ دارد، طرح کفایت زندگی یا ایران بدون فقیر را طراحی کردم. چرا از یارانه صحبت می‌کنیم صدایشان درمی‌آید که منابع آن کجاست اما برای مافیا منابع داریم؟

اخبار مرتبط
بذرافشان تاکید کرد: «این اقدام بانک مرکزی با هدف جمع شدن رانت و رسیدن مواد اولیه به دست مصرف‌کننده نهایی بود و مشکل تولید‌کننده‌ها را در ارتباط با مواد اولیه حل کرده است.»
در حال حاضر برخی از فعالان بازار می گویند روز گذشته قیمت سکه در بازار نیمه تعطیل به دلیل رشد تقاضا و کمبود عرضه به صورت هیجانی بالا رفت.
بذرافشان درباره نوسان قیمت سکه های گرمی در طول سال گذشته گفت:نوسان خاصی نسبت به ابتدای سال نداشت و در آخرین روز 7 میلیون تومان نسبت به ابتدای سال ثابت ماند.
این مقام مسؤول در خصوص کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها