جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

خبر خوش برای سهام داران بورس

24 خرداد 1401
خبر خوش برای سهام داران بورس

به گزارش بانک اول محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت بازار  گفت: بعد از قرار گرفتن شاخص بورس بر مدار نزولی، اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت معاملات در دستور کار قرار گرفت تا کمکی به کاهش هیجان‌ و بازگشت به مدار صعود شود. برخی تصمیمات از طریق شورای عالی بورس و به واسطه مجموعه سران قوا اتخاذ شد که نشان‌ دهنده تداوم حمایت مسئولان نسبت به معاملات و بهبود وضعیت این بازار است.

اجرای این تصمیمات می‌تواند تا حدودی اعتماد سهامداران را برای سرمایه‌گذاری دوباره در این بازار بازگرداند که از این طریق شاهد ورود حجم گسترده‌ای از نقدینگی‌های سرمایه‌گذاران خواهیم بود. در این میان کمیسیون اقتصادی نسبت به وضعیت حاکم و زیان های تحمیل شده به سهامداران بی تفاوت نبوده و بعد از تشکیل جلسات متعدد و بررسی وضعیت بازار، تصمیم گیری های لازم را برای کاهش جو ایجاد شده اتخاذ و اقدامات متعددی را در دستور کار قرار داد

در کنار اجرای مجموعه این اقدامات از سوی نهادهای مختلف، برخی دیگر از تصمیم گیری ها در دستور کار قرار دارد که به زودی جزییات آن از سوی سران قوا و دیگر مسئولان اعلام خواهد شد. بحث قیمت گذاری دستوری نخستین اقدامی است که می تواند آسیب های زیادی را به روند بازار وارد کند و بطور جدی جلوگیری از اجرای آن پیگیری می شود

حذف قیمت‌گذاری دستوری به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس و گزارش ها در جلسه کمیته فرعی سران قوا مورد بحث قرار گرفته و مقرر شده به زودی این موضوع که اثر منفی آن در بازار سرمایه مشهود است در دستور کار قرار بگیرد. حذف قیمت‌گذاری دستوری همیشه مطالبه سهامداران بوده بنابراین کمیسیون اقتصادی پیگیری این موضوع در اولویت برنامه ها قرار گرفته تا هر چه زودتر ریشه کن شود.

سهامداران نسبت به وضعیت بازار آسوده خاطر باشند. زیرا از هیچ اقدامی برای جبران ضرر و زیان های اعمال شده خودداری نمی‌شود. ابتدا باید فضای روانی بازار مدیریت شود و بعد آن از طریق کاهش هیجان‌های ایجاد شده می‌توان روزهای خوبی را در معاملات شاهد بود.

 

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها