جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

سرنوشت بورس پس از انتخابات چه می‌شود؟

24 خرداد 1401
 سرنوشت بورس پس از انتخابات چه می‌شود؟

به گزارش بانک اول، زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است و همین موضوع سبب شده است بسیاری از سهام داران به دنبال پاسخ این سوال باشند که بعد از برگزاری انتخابات، بورس چه سمت وسویی می‌گیرد؟ کارشناس بازار سرمایه در این باره به بورس نیوز گفت: چرخش نقدینگی در میان صنایع بزرگ، یکی از اتفاقات مثبت و خوب بازار در هفته‌های گذشته بوده است که به نظر می‌رسد مقدار ترسی که اکنون به دلیل انتخابات در بازار وجود دارد، پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن شخص رئیس جمهور از بین برود و به رونق در معاملات منجر شود.


پیمان حدادی افزود: ثبات نسبی قیمت ارز، یکی از عوامل مهمی است که سبب شده است فعالان بازار نگران نوسان شدید قیمت دلار نباشند. وی بیان کرد: ریزش رمزارز‌ها دیگر عامل اثرگذار بر بهبود معاملات بورس است. این بازار رقیب اصلی بازار سهام تلقی می‌شود که باتوجه به نوسانات منفی و عجیبی که در آن رخ داده است، به نظر می‌رسد نقدینگی که ماه‌های گذشته به این سمت حرکت کرده است، درحال خروج و بازگشت به بازار سهام است.


فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، هم با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد تا پایان سال، بورس روند متعادل تری را نسبت به دو ماه ابتدایی سال تجربه کند، اظهار کرد: ابهام‌های سیاسی و اقتصادی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری و احیای برجام در هفته‌های آینده زدوده می‌شود، به طوری که دولت جدید از مرداد مستقر شده، برجام نیز براساس آخرین تحلیل‌ها به زودی احیا می‌شود. وی افزود: در چنین وضعیتی انتظار می‌رود بورس دیگر به اصطلاح قفل صف فروش نشود و نماد‌ها متعادل، معامله شوند و مهم‌ترین رکن بازار سرمایه یعنی نقدشوندگی نیز تاحدودی جاری خواهد بود.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها