شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

تمام جزییات وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
تمام جزییات وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول همه مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی وبازماندگان بیمه شده متوفی (همسر) می‌توانند از هر یک از وام‌های قرض الحسنه استفاده کنند.
اطلاعات ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران در بخش خدمات غیر حضوری سازمان در نشانی: https://eservices.tamin.ir/view9435/#/registration در دسترس است. بازنشستگان برای ثبت نام وام پس از مراجعه به آدرس خدمات غیر حضوری سازمان eservices.tavin.ir بصورت خودکار به آدرس account.tamin.ir منتقل می‌شوند.

شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی
بازنشستگان برای ثبت‌نام باید شرایط زیر را داشته باشند:

۱ – بازنشسته عضو کانون میبایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید.
(سایر بانک‌ها به دلیل‌ نداشتن امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند)

۲ – بازنشسته باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان باشد. در صورتیکه کارت عضویت کانون اعتبار نداشته باشد ابتدا به کانون بازنشستگان شهر تهران جهت تمدید مراجعه وسپس ثبت نام کنید.

۳ – باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۲ سال تمام باشد.

۴ – بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد (مطابق مقررات بانک)

۵ – بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.

۶ - مبلغ وام ۵۰ میلیون ریال معادل ۵ میلیون تومان و باز پرداخت مطابق مقررات بانک است.

۷ - بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد، توجه داشته باشید، شماره تلفن همراه وارد شده صرفا باید متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد

نکته: اولویت پرداخت وام با حداقل‌بگیران، بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آن‌ها در شرف ازدواج هستند یا در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی با ارائه مدرک معتبر است.


مدارک مورد نیاز برای درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی:
- دفترچه بیمه متقاضی.
- گواهی حقوق و تعهد کسر اقساط از شعبه تامین اجتماعی مربوط به مستمری بگیران.
- گواهی حقوق و مزایا و تعهد کسر اقساط از محل کار وام گیرنده و ضامن برای بیمه شدگان.
- احراز حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان وام‌ها در قبال سفته عندالمطالبه به میزان ۱۲۵ درصد مبلغ وام با امضا متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر مورد قبول بانک پرداخت می‌شود.

وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ از طریق شعب بانک رفاه پرداخت می‌شود. بازنشسته باید کارت عضویت کانون بازنشستگان داشته باشد. سن بازنشسته بایستی کمتر از ۷۲ سال باشد. فاقد بدهی بانکی و چک برگشتی باشد. ضمنا سیم کارت باید به نام متقاضی باشد.
چه کسانی می‌توانند درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی دهند؟
وام تامین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری و بیمه اجباری و بیمه اختیاری، تعلق نمی‌گیرد. همه مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی وبازماندگان بیمه شده متوفی (همسر) می‌توانند از هر یک از وام‌های قرض الحسنه استفاده کنند.

اخبار مرتبط
: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. مبلغ تسهیلات براساس میانگین حساب مشتریان قابل تغییر است. افراد متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب سینا سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند.
سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بازنشسته
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خجالت بکشید اون از حقوق که نصف کشوری کردید این هم از وام که نصف کشوری هم نمیشه اونا نه پرونده ونه ضامن فقط یک درخواست واریز میشه به حساب پارسال همکار من دوبار از کشوری وام گرفت وام ده میلیونی جناب سالاری خجالت بکش استعفا بده البته دیگه نیازی نیست دولت جدید یک سفارش شده دیگر را میزارن فقط به حضرت زهرا واگذارت میکنم با این حقوق واین وام .

محسن صادقی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعا خجالت داره پنج تومن وام اونم تو همچین دوره ای ک همه چی سر ب فلک کشیده میخاید یدید واس همونم هزارتا تبصره ماده گذاشتید ک هیچکس نتونه استفاده کنه،فقط جای تاسف داره وبس بحال کسانیکه همچین قوانینی واس چندرغاز میزارن

حسینعلی سروری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام لااقل چندراهکارهم برای مدیریت مصرف اینهمه پول بدهید.

خسرو سعیدپور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام، علت اینکه حقوق بگیران غیر از بانک رفاه نتوانند وام بگیرن واقعا غیر منطقی و در شان مدیریت سازمان نیست که شرایطی اینچنین بی منطق بگذارد... مگر نه این است که موقع بازنشستگی خود سازمان بانک را معلوم و به فرد فرم مربوطه را خطاب به بانک میدهد و میگوید فرم مربوطه و حساب خود را در این بانک تایید کن؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها