جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

حرکت بورس بر مدار صعود /پیش بینی بورس امروز

24 خرداد 1401
حرکت بورس بر مدار صعود /پیش بینی بورس امروز

به گزارش بانک اول ، برای پیش بینی بورس امروز – سه‌شنبه 25 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 8 هزار و 991 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 150 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 900 واحد پائین آمد و در رقم 376 هزار و 328 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 23 واحد رشذ کرد و به رقم 17 هزار و 457 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 170 نماد رشد قیمت و 258 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 55 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سیمان داراب (ساراب)، معدنی دماوند (کدما) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سخاش (سیمان خاش)، چکاوه (صنایع کاغذسازی کاوه) و دامین (داروسازی امین) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کلر پارس (کلر)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و کشت و صنعت دشت خرم‌دره (زدشت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه هزار و 632 میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز یکشنبه کاهش 5 درصدی داشته است.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات دوشنبه 37 نماد صف فروش و 148 نماد صف خرید داشتند.  ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 28 درصد افزایش یافت و در رقم 283 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2 درصد کاهش یافت و هزار و 915 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 53 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

بیشترین تقاضاها

در روز دوشنبه  شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 118 میلیارد تومانی برای سومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 73 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، خزر (فنرسازی زر)و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

 

اما در مقابل روند نزولی شاخص هم وزن همچنان ادامه دارد. روز گذشته برای چهارمین روز پیاپی شاخص هم وزن افت کرد و به پائین ترین رقم در 139 روز گذشته رسید. تداوم نزول شاخص هم وزن نشان از روند نزولی کلیت بازار دارد، عاملی که اگر با افت قیمت نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز همراه شود می‌تواند شاخص کل را نیز پائین بکشد. 

 

پیش بینی بورس

 

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها