جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

کمک‌هزینه نگهداری بازنشستگان ۸۸ درصد افزایش یافت

24 خرداد 1401
کمک‌هزینه نگهداری بازنشستگان ۸۸ درصد افزایش یافت

به گزارش بانک اول  از صندوق بازنشستگی فولاد ، در اطلاعیه این معاونت آمده است: از جمله خدمات حمایتی ارائه شده در صندوق بازنشستگی فولاد، پرداخت کمک‌هزینه نگهداری به‌منظور جبران بخشی از هزینه‌های جاری از کار افتادگان کلی بیش از ۷۰ درصد تحت پوشش صندوق است.

برپایه این اطلاعیه، با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات این افراد، یکی از دغدغه‌های صندوق افزایش مبلغ یادشده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده و تامین منابع مالی مجوز افزایش مبلغ کمک هزینه نگهداری از اسفندماه ۱۳۹۹ به میزان ۵۰ درصد، از ارکان صندوق اخذ شد.
همچنین علاوه بر افزایش ۵۰ درصدی، مقرر شد همه ساله به میزان درصد افزایش سنواتی اعلامی از طرف هیات وزیران، مبلغ کمک‌هزینه نیز افزایش یابد.

بر این اساس در خردادماه امسال، کمک‌هزینه نگهداری مشمولان صندوق فولاد پس از اعمال موارد مذکور با ۸۸ درصد افزایش پرداخت و معوقه آن نیز پرداخت می‌شود.

پیشتر «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سه برابر شدن بازده سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سال ۹۸، پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد پس از هشت سال، متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق و اجرای طرح‌های ساخت وتوسعه و سامانه خدمات الکترونیکی، به عنوان مهمترین کارهای بزرگ صندوق بازنشستگی فولاد در سال ۹۹ یاد کرد.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها