شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا کارمزد پیامک در بانک رسالت اجباری شده است؟!

24 خرداد 1401
چرا کارمزد پیامک در بانک رسالت اجباری شده است؟!

به گزارش بانک اول، هفته گذشته خبری با عنوان اخذ کارمزد ۳۰ هزار تومانی بانک رسالت برای پیامک منتشر شد.


 پیگیری ها حکایت از این دارد که بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان اولین بانک، اخذ کارمزد پیامک را در بانک خود اجباری کرده است!




تماس خبرنگار اخباربانک برای پیگیری این موضوع با پاسخ جالب کارمند بانک رسالت همراه شده است.

وی اعلام کرده از آنجا که بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان بانک تمام الکترونیکی شناخته شده است حتی در صورت عدم درخواست مشتریان برای فعال سازی پیامک بانک، الزاماً باید کارمزد پیامک سالانه را پرداخت نمایند.

بر اساس مصوبه داخلی این بانک هر ماه مبلغ ۲۵۰۰ تومان آبونمان پیامک محاسبه و برای یک دوره ۶ ماهه مبلغ ۱۵ هزار تومان برداشت شده است.

این در حالی است که اخذ کارمزد در شبکه بانکی باید به تایید مقام ناظر که همان بانک مرکزی است برسد و با توجه به اینکه دیگر بانک ها چنین اجباری برای کارمزد پیامک ندارند اینگونه برداشت می شود بانک رسالت تخلف کرده است.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
امیر
ارسال شده در : جمعه 17 آذر 1402

باسلام من چون از ابتدا افتتاح بانک مشتری شدم کم کم همه حسابها از جمله یارانه و بورس و... را به این بانک منتقل کردم حسابم هم جاریه وچک هام هم از ین بانک پاس میشه برای بچه هام و همسرم هم حساب خانواده باز کردم یعنی 4تا کارت روی یه حساب با این تفاسیر تراکنشام خیلی بالاست و مبالغی هم که کسر میشه زیاد و متاسفانه یکی از نقاط ضعف و شکایت ساز بانک هم همینه برای رفع مشکل دیدم اکثرا پیامک های من مربوط به مبالغ کمتر از صد هزار تومن می‌باشند رفتم تو پیشخوان بانک و مبلغ ارسال پیامک را به 100000تومن تغییر دادم حالا برا مبالغ کمتر از 100000 تومن برام پیامک نمیاد شما ها هم تا قبل از رفع این مشکل این کار را امتحان کنید اگه دوست داشتید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها