جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

شوک چین به رمزارزبازان ایرانی!

24 خرداد 1401
شوک چین به رمزارزبازان ایرانی!

به گزارش بانک اول صرافی هیوبی مستقر در چین محدودیت های تازه ای برای کاربران خود در سراسر جهان اعلام کرد. این صرافی که یکی از ۱۰ صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی در جهان نیز محسوب می شود در بیانیه ای اعلام کرد شهروندان ۲۱ کشور  و منطقه از جمله ایران از انجام تراکنش های رمزارزی و خدمات مرتبط با آن ها از طریق پلتفرم هیوبی منع شده اند. این ۱۱ کشور و منطقه عبارت اند از: آمریکا، کانادا، ژاپن، ایران، کره شمالی، شبه جزیره کریمه، چین، انگلیس، تایوان، اسراییل، عراق، بنگلادش، بولیوی، اکوادور، قرقیزستان، سواستوپول، هنگ کنگ، کوبا، سودان، سوریه، ونزویلا.

در روزهای اخیر و به دنبال تشدید سختگیری های دولت چین علیه رمزارزها، بسیاری از صرافی های دیجیتالی ارایه خدمات به کاربران خود را بسیار محدود کرده و حتی برخی از آن ها فعالیت خود را تعلیق کرده اند. دولت چین مقابله با پولشویی و اقدامات مجرمانه در بازار رمزارزها را دو دلیل اصلی این تصمیم خوانده است. 

 

بانک مرکزی چین حدود ده  روزقبل  به بانک های بزرگ این کشور دستور داده بود تا ارایه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتالی را به مشتریان خود و کسب و کارها متوقف کنند. این اقدام خود پس از آن صورت گرفت که در روز هجدهم می، سه نهاد مالی چینی با صدور بیانیه ای خواستار مقابله با ارزهای دیجیتالی شدند. پس از آن بسیاری از شرکت ها فروش تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتالی را به شهروندان چینی متوقف کردند. 

 

به گفته پلیس چین، در ماه های اخیر شمار بیشتری از تبهکاران به استفاده از ارزهای دیجیتالی روی آورده اند. همچنین ریسک سرمایه گذاری در رمزارزها بسیار بالا بوده و معامله گران در نوسانات بسیار بالای آن ها بعضا دچار ضرر و زیان های هنگفتی شده اند.

در نتیجه اقدامات اخیر چین، بازار ارزهای دیجیتالی شاهد ریزش قیمت کم سابقه ای بود.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها