جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی با اقساط ۷۰۰هزار تومانی ۲۰ ساله

24 خرداد 1401
شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی  با اقساط ۷۰۰هزار تومانی ۲۰ ساله

به گزارش بانک اول  وام قرض الحسنه ای که طی روزهای اخیر ابلاغیه آن به بانک های کشاورزی، تجارت و صادرات انجام شده حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود و اقساط آن ۲۰ ساله اقساط این وام قرض الحسنه پیش از این  ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته و با افزایش زمان قسطهای این تسهیلات متقاضیان بایدماهیانه حدود ۷۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره این وام چنین توضیح داده است: تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تاکنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند پرداخت می‌شود.

به گفته سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن از روز سه شنبه هفته گذشته- ۹ تیرماه ۱۴۰۰ – سه بانک کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه تسهیلات مذکور را به استان ها ابلاغ کرده‌اند و طبیعتا روند پرداخت ظرف یکی دو روز آینده آغاز خواهد شد. مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: سایر بانک ها از جمله بانک مسکن و ملت نیز به زودی پرداخت را شروع می‌کنند.

وام  جدید قرض الحسنه ساخت مسکن  ۱۰۰ میلیونی جدید برای چه کسانی مفید است؟

به نظر می رسد این وام نه تنها برای بهبود وضعیت مسکن روستائیان بلکه برای شهروندان تهرانی یا شهروندان سایر شهرها که اصلیتی روستایی دارند نیز مفید است. در واقع این تسهیلات برای افرادی از این دست فرصت آفرین است شهروندانی که اصلیت روستایی دارند معمولا برای خرید زمین در روستای خود نیازمند پرداخت پول چندانی نیستند و حتی برخی افراد در روستای خود زمین موروثی برای ساخت خانه و ویلا دارند اما امکان پولی برای ساخت آن ندارند.

تسهیلات مذکور به این دسته افراد کمک می کند با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی مراحل ابتدایی یک خانه یا اقامتگاه را به پایان برسانند و بعد از آن با پس اندازهای خود به تدریج خانه را تکمیل تر کنند.

یک گزینه دیگر نیز این است که یک خانه کوچک و فرسوده را در روستای خود به قیمت مناسب خریداری کنند و بعد با استفاده از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی این خانه را بهسازی و نوسازی کنند.

گزینه مفید بعدی این است که خانه های روستایی به ارث رسیده به برخی افراد که فرسوده و به حال خود رها شده اند را می توان با این تسهیلات مرمت و قابل سکونت کرد.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مریم سهرابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا روستا من وامثال من که خونه روستایی نداریم وپول پیش واجاره بالا هم نمیتونیم بدیم تکلیفمون چیه کاش یه همچین وامی روهم ب مستاجرهای شهرهای بزرگ بدین که باتموم شدن قرارداد ترس ولرز خونه گرفتن روداریم لابدباید چادربزنیم توپارک عدالتتون کجارفته

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها