جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اعلام جزییات تعطیلی دو هفته‌ای اصناف تهران

24 خرداد 1401
اعلام جزییات تعطیلی دو هفته‌ای اصناف تهران

به گزارش بانک اول قاسم نوده فراهانی در مورد وضعیت اصناف با توجه به حاکم شدن وضعیت قرمز کرونایی در تهران اظهار کرد: از دیروز که اعلام شد وضعیت تهران قرمز است همه موظف هستند دستورالعمل ستاد ملی کرونا را اجرا کنند. بنابراین به مدت 2 هفته بهغیرمشاغل گروه 1 بقیه اصناف و مشاغل تعطیل خواهند بود. این موضوع مورد اعتراض اصناف نیز قرار گرفته است.

وی افزود: اعتراض اصناف گروه‌های 1، 2، 3 و 4 این است که اگر قرار بر تعطیلی است باید همه تعطیل شوند؛ حرفشان هم درست است. وقتی ادارات و بانک‌ها باز هستند اما کسبه مجبور به تعطیلی می‌شوند، با مشکلاتی مانند بدهی و فشارهای مالی که با این تعطیلی‌ها به آنها وارد شده باید چه کار کنند؟ اگر قرار بر تعطیلی است همه را تعطیل کنند که هم نتیجه نهایی خوبی داشته باشد و هم اینکه فرقی بین کسبه، تجار و بقیه گذاشته نشود. از همین جهت امروز نامه‌ای در همین مورد به استاندار تهران می‌نویسم.

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به بازار بزرگ تهران خاطرنشان کرد: برای مثال بازار بزرگ تهران طبق دستورالعمل ستاد کرونا از امروز باید تعطیل باشد و اطلاعیه‌ای هم منتشر شد که این بازار امروز تعطیل شده اما چرا بانک وسط بازار فعال و باز است؟ اعتراض کسبه بازار بزرگ تهران نیز همین موضوع است و حق هم دارند. علاوه بر بازار بزرگ همه مشاغلی که گروه 1 نیستند باید بسته باشند و هر واحدی هم که باز است تخلف می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد میزان خسارت احتمالی وارده بر اصناف در دو هفته پیش رو تصریح کرد: حتما با این تعطیلی به اصناف خسارت وارد می‌شود، واحدهای صنفی در این مدت باید پول مغازه و کارکنان و دیگر مخارج را پرداخت کنند ولی درآمدی ندارند. ما در تعطیلی ‌های قبلی اصنافی که به آنها خسارت وارد شده بود با میزان خسارات به نهادهای مختلف اعلام کردیم ولی کسی توجهی نکرد و اقدامی هم انجام نشد. در دو هفته پیش رو هم حتما به اصناف خسارت وارد می‌شود اما مشخص نیست که کمکی به آنها شود یا خیر.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها